Átverte az időseket a 4Life Direct

2016. január 21. FRISSÍTETT Az Időskori Biztonság életbiztosítást valótlan állításokkal népszerűsítette a 4Life Direct – állapította meg a versenyhivatal (GVH). Az általuk kiszabott bírság közel százmillió forint.

Régóta vártuk már, hogy mikor lép valamelyik hatóság a 4Life Direct meglehetősen agresszíven terjesztett hírverése ellen.  A felügyeleti hatóságnak korábban (több éve) jeleztük, hogy sokan hiszik a reklámok alapján, hogy az Időskori Biztonság életbiztosítás valóban kedvező áron jelent valódi segítséget. Arra is rákérdeztünk, hogy a 4Life Direct valóban nyújthat-e biztosítást. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) akkor erre igennel válaszolt. Most azonban a GVH határozottan másképp látta.

A versenyhatóság azt állapította meg, hogy megtévesztően keltették azt a látszatot, hogy a biztosítást a 4Life Direct Kft. nyújtja. Valójában azonban a szolgáltatást a Magyarországon képviselettel és fiókkal nem rendelkező Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited biztosítja. Persze egyáltalán nem ez volt a legnagyobb hiba.

A GVH (végre!) kimondta: az Időskori Biztonság életbiztosítás jellemzőiről valótlan állításokat jelenítettek meg. A reklám hamisan sugallta, hogy a biztosítás különböző havidíjakért, de már „akár napi 100 Ft-ért” „érdemi segítséget jelent a temetési és egyéb költségekben”. Bizony többek figyelmét éppen erre hívtuk fel a konstrukcióval kapcsolatban. Az előbbi állítások mellett ugyanis az is szerepelt, hogy „a családjának kifizetett készpénz akár 3 500 000 Ft-ot is elérheti, amely segítségükre lesz, ha Ön már eltávozott”. Mindezt a közvetítő harsogta a honlapján, a rádió- és televízió reklámokban, a teletexten, az online hirdetéseken, a szórólapokon, a direkt marketing levelekben és az SMS-ekben.

Napi 100 forintért azonban legfeljebb 50 ezer forint biztosítási összeg volt elérhető a reklámokkal megcélzott nyugdíjas korosztály számára. A hirdetésekben hivatkozott egymilliós temetési költség fedezésében pedig ez az összeg nyilvánvalóan nem nyújt érdemi segítséget.

A társaság bejelentette: fellebbeznek


A GVH a 4Life Direct Kft.-vel szemben 63 millió forint, a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited-re pedig 36 millió forint bírságot szabott ki. Súlyosbító körülményként értékelték, hogy a kampányok hosszú ideig tartottak, és koruk miatt sérülékeny és kiszolgáltatott réteget céloztak. Enyhítő körülményként értékelték, hogy a két vállalkozás módosította kereskedelmi gyakorlatát, és a minimális biztosítási összegeket kivezette kínálataiból a versenyfelügyeleti eljárás megindítását követően (szerintünk ez is mutatja, hogy jó lett volna korábban szólni).

A 4Life Direct közleményben „csalódottságának” adott hangot és tudatta, hogy fellebbezni fog a GVH döntése ellen. Hangsúlyozták, hogy reklámjaik és felirataik szövege, bár más-más nyelven készültek, de számos országban azonos tartalmúak. Például az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Dél-Afrikában, az Egyesült Királyságban és Lengyelországban. Mostanáig pedig a világon egyetlen szabályzó testület sem találta reklámjukat megtévesztőnek.

Ha ezt hasznosnak találta, lájkolja és kövesse az azénpénzem facebook oldalát, és látogassa meg máskor is közvetlenül honlapunkat!

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  GVH, bírság, időskori biztonság, 4Life Direct

Kapcsolódó anyagok

Összes cikk
Böngésszen cikkeink között!
Spórolós ajánlatok (x)

Legolvasottabb
Cikkajánló
Írjon nekünk
Nem mindig könnyű a kártyával



További karikatúrák »
Hírlevél
Mi a facebook-on