A fiatalok fele jobb állást szeretne
2019. szeptember 24. Az Y és Z generációs munkavállalók megtartása egyre nagyobb kihívást jelenthet a vállalatok számára – derül ki az OTP Bank megbízásából készített friss felmérésből. A két korosztály válaszadóinak 46 százaléka folyamatosan nyitott szemmel jár, hátha adódik az éppen aktuálisnál jobb munkalehetőség.A fiatal munkavállalók hosszú távú megtartása nem könnyű feladat a vállalatok számára. Erre mutat rá az OTP Bank megbízásából készült legfrissebb felmérés is. Az Y és Z generációs válaszadók csupán 16 százaléka tudja elképzelni, hogy aktuális munkahelyén 10 évig vagy ennél tovább maradjon, viszont csaknem kétszer ennyien gondolják úgy, hogy erre nagyon kicsi esély. Az eredményből a munkaerő-piaci mobilitás további növekedésére lehet számítani. Ezt az is alátámasztja, hogy a két korosztály válaszadóinak 46 százaléka szerint az álláskeresés állandóan aktív tevékenység; mindig nyitott szemmel járnak, hátha adódik jobb lehetőség.
A fiatalok szerint ma elsődlegesen azért van könnyebb dolguk álláskeresőként, mert jóval több felületen találkozhatnak hirdetésekkel, még akkor is, ha éppen nem keresnek aktívan munkát. Bár 90 százalékuk az állásközvetítéssel foglalkozó portálok hirdetéseit böngészi, ha munka után néz, nem feltétlenül regisztrál. Ugyanakkor az idősebb generációknál aktívabb a fiatalok jelenléte a közösségi médiában, ahol gyakrabban is érik el őket a nekik szóló hirdetések – mondta Bertalan Imre ügyvezető igazgató, az OTP Bank HR vezetője.
A felmérés arra is rávilágított, hogy az 1980 után született nemzedékek számára a lehetséges munkáltatók kiválasztásakor az elsődleges szempont a biztos megélhetés, vagyis a versenyképes fizetés (97 százalék), azonban ez ma már nem feltétlenül elég a sikeres megtartáshoz. A fiatalok preferencialistájának második helyén a belső képzések lehetősége szerepelt, amit 77 százalékuk tart fontosnak. A válaszadók majdnem ugyanilyen arányban részesítették előnyben a stabil hátterű cégeket, illetve azt, hogy a cég modern és folyamatosak a fejlesztések.
A hazai piac egyik legnagyobb szereplőjeként az OTP szeretne a munkavállalóinak perspektívát nyújtani a jövőre nézve. A versenyképes bérezés mellett a banknál fontos, hogy a munkatársak a belső képzésekkel folyamatosan fejlődhessenek – tette hozzá Bertalan Imre.
Ha azonos fizetést kínáló cégek közül kell választani, akkor az Y és Z generáció számára három tényező a leginkább meghatározó: a munkába járásra fordított idő rövidsége (76 százalék), a fejlődés, azaz a belső képzések és a gyors előrelépés ígérete (66 százalék), és az alkalmankénti home office lehetősége (40 százalék).
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: állás, munka, Y generáció, Z generáció, képzés, fizetés, álláskeresés, OTP Bank, felmérés
Kapcsolódó anyagok
- 2020.05.08 - Ismét a világ legjobbjai között az OTP Bank innovációs központja
- 2020.04.28 - Mi legyen a megtakarításainkkal a váratlan helyzetekben?
- 2020.04.19 - Járvány idején így lehet biztonságosan bankolni
- 2019.11.27 - Más OTP-s ügyfél számlájára is befizethetünk az ATM-eken keresztül
- 2019.11.21 - Packázik a munkaadó? Egyre kevesebbet lehet tenni
- 2019.11.05 - Háromszorosára nőtt nálunk a nem uniós vendégmunkások száma
- 2019.11.05 - Sanyarú helyzetben a nyugdíj előtt állók
- 2019.10.10 - Rugalmatlanabb és hosszabb lesz a szakmatanulás
- 2019.10.07 - Tízezrek vannak a fővárosban is munka nélkül
- 2019.09.29 - A vendéglátósok szerint baj van a fiatalokkal
- 2019.08.05 - Tárt karokkal várja a gyakornokokat az OTP Bank
- 2019.04.26 - Így találhatnak könnyen munkát a pályakezdők
- 2019.03.20 - Sok egyetemi hallgató keres állást
- 2018.08.15 - Okosodna a munkahelyén? Nem mindenhol teheti
- 2018.02.20 - Így csábítanák a fiatalokat a biztosítók
További kapcsolódó anyagok