A többség gyakrabban megy bankfiókba, mint orvoshoz
2019. augusztus 29. A kelet-közép-európai ügyfelek 90 százaléka egy felmérés szerint gyakrabban látogat el bankfiókba, mint az orvoshoz. Annak ellenére van ez még így, hogy egyre terjed a digitális pénzügyi szolgáltatások igénybevétele.Hét kelet-közép-európai országban mérette fel az Erste a fióki és a digitális banki szolgáltatások használatát. Mint megállapították: az ügyfelek legnagyobb számban 5 országban kombinálják a két megoldást. Ez leginkább Ausztriában és Csehországban jellemző, itt ugyanis a tízből hat válaszadó az elmúlt hat hónap során fő bankja digitális és fióki szolgáltatásait is igénybe vette (ez utóbbi esetbe a fióki ATM-használat nem számít bele). Romániában a válaszadók több mint fele, Magyarországon és Szlovákiában pedig tízből mintegy négyen tettek így. Szerbiában és Horvátországban még mindig a fiók vezet.
Nem meglepő módon a digitalizáció jobb kihasználása a fiatalokra (15-29 évesek) a jellemzőbb. Az arányok alapján azonban hazánk sereghajtó ezen a téren. A magyar fiataloknak csak a fele (Ausztriában 70 százalék) kapcsolja ezt a lehetőséget a fióki ügyintézés mellé. Hasonló a helyzet a középkorúak (30-59 évesek) körében is. Az arány náluk a magyarországi 38 százaléktól az ausztriai és csehországi 64 százalékig terjed.
A teljes lakosság (még a banki kapcsolatokkal nem rendelkezők) között is mind a hét országban jelentős többség válaszolta azt, hogy az elmúlt év során felkeresett egy-egy bankfiókot. A lakosság körében a fióki szolgáltatásokat igénybe vevők aránya a romániai 65 százaléktól az ausztriai 95 százalékig terjed.
A mobilbank terjed igazán
Átlagosan tízből hat kelet-közép-európai ügyfél veszi igénybe rendszeresen a digitális banki csatornákat. Szerbia és Horvátország képviseli a skála alját, Csehország pedig felfelé emelkedik ki a mezőnyből. Habár a digitális csatornák igénybevételének éves növekedése elég szerény, azért – jegyzi meg a bank – a bővülés stabil ütemű. Ez pedig elsősorban a mobilbank erőteljes térhódításának köszönhető. Kiváltképp Délkelet-Európában, ahol számos ügyfél kizárólag a mobiltelefonja segítségével intézi digitális pénzügyeit.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: bankfiók, digitális, mobilbank, felmérés, Erste, fiatalok
Kapcsolódó anyagok
- 2020.06.23 - Új fiókot nyitott a Takarékbank
- 2019.12.06 - A háztartások tizede csak uzsorahitelhez juthat
- 2019.10.16 - Az MNB szerint még mindig túl sok a bankfiók
- 2019.09.23 - A bankfiókok harmada már eltűnt
- 2019.08.16 - Ismét az OTP lett a legjobb digitális bank Magyarországon
- 2019.01.29 - Mutatjuk a vidéki bankhálózat felszámolásának részleteit
- 2018.12.05 - Újabb fióknak mondhatnak búcsút a CIB ügyfelei
- 2018.10.02 - Összesen 15 fiókját zárja be az MKB
- 2018.10.01 - Egyre többen mobilbankolnak
- 2018.06.25 - MKB: már a héten leáll a bank
További kapcsolódó anyagok