A többség gyakrabban megy bankfiókba, mint orvoshoz

2019. augusztus 29. A kelet-közép-európai ügyfelek 90 százaléka egy felmérés szerint gyakrabban látogat el bankfiókba, mint az orvoshoz. Annak ellenére van ez még így, hogy egyre terjed a digitális pénzügyi szolgáltatások igénybevétele.

Hét kelet-közép-európai országban mérette fel az Erste a fióki és a digitális banki szolgáltatások használatát. Mint megállapították: az ügyfelek legnagyobb számban 5 országban kombinálják a két megoldást. Ez leginkább Ausztriában és Csehországban jellemző, itt ugyanis a tízből hat válaszadó az elmúlt hat hónap során fő bankja digitális és fióki szolgáltatásait is igénybe vette (ez utóbbi esetbe a fióki ATM-használat nem számít bele). Romániában a válaszadók több mint fele, Magyarországon és Szlovákiában pedig tízből mintegy négyen tettek így. Szerbiában és Horvátországban még mindig a fiók vezet.

Nem meglepő módon a digitalizáció jobb kihasználása a fiatalokra (15-29 évesek) a jellemzőbb. Az arányok alapján azonban hazánk sereghajtó ezen a téren. A magyar fiataloknak csak a fele (Ausztriában 70 százalék) kapcsolja ezt a lehetőséget a fióki ügyintézés mellé. Hasonló a helyzet a középkorúak (30-59 évesek) körében is. Az arány náluk a magyarországi 38 százaléktól az ausztriai és csehországi 64 százalékig terjed.

A teljes lakosság (még a banki kapcsolatokkal nem rendelkezők) között is mind a hét országban jelentős többség válaszolta azt, hogy az elmúlt év során felkeresett egy-egy bankfiókot. A lakosság körében a fióki szolgáltatásokat igénybe vevők aránya a romániai 65 százaléktól az ausztriai 95 százalékig terjed.
 

A mobilbank terjed igazán

 
Minden kelet-közép-európai piacon – írta le közleményében az Erste – az emberek átlagosan nagyobb valószínűséggel kerestek fel bankfiókot, mint orvost az elmúlt 12 hónap során. Kelet-Közép-Európában a lakosság emellett jóval nagyobb valószínűséggel látogatott el egy-egy bankfiókba, minthogy sportolt, netán kulturális vagy sporteseményt megtekintett volna.

Átlagosan tízből hat kelet-közép-európai ügyfél veszi igénybe rendszeresen a digitális banki csatornákat. Szerbia és Horvátország képviseli a skála alját, Csehország pedig felfelé emelkedik ki a mezőnyből. Habár a digitális csatornák igénybevételének éves növekedése elég szerény, azért – jegyzi meg a bank – a bővülés stabil ütemű. Ez pedig elsősorban a mobilbank erőteljes térhódításának köszönhető. Kiváltképp Délkelet-Európában, ahol számos ügyfél kizárólag a mobiltelefonja segítségével intézi digitális pénzügyeit.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok