A GVH le akarja törni az agresszív kereskedelmi gyakorlatot
A GVH még tavasszal 2,5 milliárd forintos bírságot szabott ki a booking.com online szállásfoglaló portál üzemeltetőjére, egyúttal eltiltotta a holland vállalatot az agresszív értékesítési módszereinek folytatásától. Szinte ugyanazt a kifogást fogalmazták most meg a Szallas.hu ellen. Mint tudatták: a Versenyhivatal vizsgálata feltárta, hogy a Szallas.hu weboldalán és mobil applikációjában megjelenő, sürgető jellegű tájékoztatások (pl. „Négyen tervezik, hogy itt foglalnak.” „Épp 38 ember nézi.” „Már csak 2 szoba maradt oldalunkon!”) jogsértőnek minősülnek. Megjelenési módjuk miatt ugyanis az üzenetek pszichés nyomásgyakorlással közvetítették a fogyasztók számára, hogy az általuk keresett szálláshelyek csak korlátozottan elérhetőek. Ez az agresszív kereskedelmi gyakorlatnak minősülő módszer megzavarja a felhasználók döntéshozatali folyamatát, így jelentősen korlátozhatja lehetőségüket a tájékozott választásra.
A szállásfoglalási oldalt és applikációt működtető Szallas.hu Zrt. az eljárás során együttműködött a Versenyhivatallal, elismerte a jogsértést, és felhagyott a kérdéses gyakorlattal. A GVH ezért bírság kiszabása helyett egy összetett – a jogszabályokhoz való igazodást, a piac iránymutatását és a fogyasztók tájékoztatását egyaránt szolgáló – intézkedéscsomag végrehajtására kötelezte a céget. Ennek keretében a társaság többek között átalakítja online felületeit, valamint fogyasztói tájékoztató kampányba kezd, ami felhívja a figyelmet a pszichés nyomásgyakorlásra alkalmas magatartásokra, felismerésük fontosságára és elkerülésük lehetőségeire. A cég emellett piacfelmérést és fogyasztói kutatást folytat a témában, aminek eredményéről tájékoztatja a többi piaci szereplőt (szállásadó partnereit, illetve e-kereskedelmi vállalkozásokat).
A pszichés nyomás gyakorlásával együtt járó kereskedelmi módszerek az utóbbi időben elszaporodtak, tisztességtelenségük azonban nem mindig ismerhető fel a fogyasztók számára, mivel részben a tudatalattira hatnak – nyomatékosította a GVH. A versenyhatóságnál úgy látják, hogy a Szallas.hu számára előírt hatósági kötelezettségcsomag e területen segíti a piac öntisztulását, illetve a fogyasztói tudatosság növelését, így hatékonyan szolgálhatja a káros gyakorlatok visszaszorítását.
Szerző: Azénpénzem
Címkék: versenyhivatal, GVH, bírság, kötelezettség, szállás, szállásközvetítő, Szallas.hu, agresszív
Átalakítja online felületeit a Szallas.hu
2020. szeptember 22. Jogsértőnek találta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Szallas.hu gyakorlatát, amelyben pszichés nyomást gyakorolt a fogyasztókra. A szálláskereső vállalta, hogy átalakítja online felületeit, és fogyasztói tájékoztató kampányba kezd.A GVH még tavasszal 2,5 milliárd forintos bírságot szabott ki a booking.com online szállásfoglaló portál üzemeltetőjére, egyúttal eltiltotta a holland vállalatot az agresszív értékesítési módszereinek folytatásától. Szinte ugyanazt a kifogást fogalmazták most meg a Szallas.hu ellen. Mint tudatták: a Versenyhivatal vizsgálata feltárta, hogy a Szallas.hu weboldalán és mobil applikációjában megjelenő, sürgető jellegű tájékoztatások (pl. „Négyen tervezik, hogy itt foglalnak.” „Épp 38 ember nézi.” „Már csak 2 szoba maradt oldalunkon!”) jogsértőnek minősülnek. Megjelenési módjuk miatt ugyanis az üzenetek pszichés nyomásgyakorlással közvetítették a fogyasztók számára, hogy az általuk keresett szálláshelyek csak korlátozottan elérhetőek. Ez az agresszív kereskedelmi gyakorlatnak minősülő módszer megzavarja a felhasználók döntéshozatali folyamatát, így jelentősen korlátozhatja lehetőségüket a tájékozott választásra.
A szállásfoglalási oldalt és applikációt működtető Szallas.hu Zrt. az eljárás során együttműködött a Versenyhivatallal, elismerte a jogsértést, és felhagyott a kérdéses gyakorlattal. A GVH ezért bírság kiszabása helyett egy összetett – a jogszabályokhoz való igazodást, a piac iránymutatását és a fogyasztók tájékoztatását egyaránt szolgáló – intézkedéscsomag végrehajtására kötelezte a céget. Ennek keretében a társaság többek között átalakítja online felületeit, valamint fogyasztói tájékoztató kampányba kezd, ami felhívja a figyelmet a pszichés nyomásgyakorlásra alkalmas magatartásokra, felismerésük fontosságára és elkerülésük lehetőségeire. A cég emellett piacfelmérést és fogyasztói kutatást folytat a témában, aminek eredményéről tájékoztatja a többi piaci szereplőt (szállásadó partnereit, illetve e-kereskedelmi vállalkozásokat).
A pszichés nyomás gyakorlásával együtt járó kereskedelmi módszerek az utóbbi időben elszaporodtak, tisztességtelenségük azonban nem mindig ismerhető fel a fogyasztók számára, mivel részben a tudatalattira hatnak – nyomatékosította a GVH. A versenyhatóságnál úgy látják, hogy a Szallas.hu számára előírt hatósági kötelezettségcsomag e területen segíti a piac öntisztulását, illetve a fogyasztói tudatosság növelését, így hatékonyan szolgálhatja a káros gyakorlatok visszaszorítását.
Szerző: Azénpénzem
Címkék: versenyhivatal, GVH, bírság, kötelezettség, szállás, szállásközvetítő, Szallas.hu, agresszív
Kapcsolódó anyagok
- 2021.02.13 - Megtévesztő volt a fogászati szolgáltató reklámja?
- 2020.12.10 - A Spar új lehetőséget ad a helyi kistermelőknek
- 2020.11.13 - A Kúria is bűnösnek találta az Auchant
- 2020.10.20 - Szoláriumozott? Lehet, hogy visszajár, amit befizetett
- 2020.09.21 - Az egész országban házhoz jön a Tesco
- 2020.08.24 - Az Airbnb betiltja a népesebb partikat
- 2020.08.17 - Gigabírságot szabtak ki az átverős társkeresőre
- 2020.08.05 - Szerelmi jóslatokkal foglalkozik a GVH
- 2020.06.05 - A karantén letarolta a turizmust
- 2020.05.05 - Túlságosan sietteti a fogyasztókat az Alza?
- 2019.07.11 - Már teljesen rendben van az Airbnb
- 2018.06.19 - Vállalta a díjmódosítást az Airbnb
További kapcsolódó anyagok