Az adóval sem üldözik el a Tescót
2020. augusztus 18. A kiskereskedelmi különadó nem tántorítja el Magyarországtól a Tescót, de nem kedvez az áruházlánc növekedési terveinek. A Tesco-Global Áruházak ügyvezető igazgatója elmondta, milyen változásokat hozott a vevői szokásokban a járvány.Pletykák jönnek-mennek, de a Tesco marad a magyar piacon - mondta Pártos Zsolt, a Tesco-Global Áruházak Zrt. ügyvezető igazgatója a Napi.hu-nak. Az interjúban elhangzott, hogy a magyar, szlovák és cseh piacon erős a pozíciójuk, és jók a növekedési lehetőségeik is. Mint Pártos hangsúlyozta: nem elmenni akarnak, éppen ellenkezőleg, további befektetésekre készülnek a régióban.
A magyar terveket azonban némiképp visszavetheti az újra felbukkant kiskereskedelmi különadó. Az ügyvezető igazgató kitért arra, hogy a Tesco Magyarország egyik legnagyobb adózója, csak 2010 óta 218 milliárd forint adókötelezettségnek (kisker különadó, társasági adó és helyi iparűzési adó) tett eleget, és ugyanebben az időszakban további 603 milliárd forintot (áfa, munkáltatói terhek) fizettek be a költségvetésbe. Az új adónem a Magyarország iránti elkötelezettségre nincs hatással, de – mint elhangzott – „nem kedvez a növekedési terveknek, és nehezebbé teszi a versenyt a szlovák és a cseh hálózattal a befektetésekért”.
Arról, hogy a vásárlói szokások a járvány alatt miként változtak, Pártos Zsolt elmondta: a pánikvásárlások nagyjából három hétig tartottak. A forgalom ekkor a karácsony előtti időszakot közelítette, majd áprilisban elindult egy lassú visszarendeződés. A boltba járás gyakorisága érezhetően megváltozott: a napi és a 2-3 naponta történő vásárlások száma visszaesett, míg a heti és a hetinél ritkább vásárlások száma, így a kosárérték is, megnőtt. Március végi elemzésünk szerint azon vásárlók aránya, akik a vírus előtt 2-3 naponta vásároltak, 52 százalékról 15 százalékra esett vissza, a heti vagy ritkább vásárlók aránya pedig 22-ről 58 százalékra nőtt.
További részleteket, a teljes interjút itt találja
Szerző: Azénpénzem/Napi
Címkék: vásárlás, koronavírus, járvány, Tesco, kiskereskedelem, különadó
Kapcsolódó anyagok
- 2021.12.14 - Sunyi és hazug módon üldözné el a kormány a hipereket
- 2020.09.21 - Az egész országban házhoz jön a Tesco
- 2020.09.08 - Ismét lelkesebben költ divatra a magyar
- 2020.08.19 - Mi fogyott jól a karantén idején? Hát a pizza!
- 2020.08.10 - Összeomlott a ruházati piac
- 2020.08.03 - Mától az egész országban rendelhetünk online az Auchanból
- 2020.07.21 - Brutális leépítésbe kezdhetett a Tesco
- 2020.07.13 - Kiütheti a Lidl a Tescót a piacon?
- 2020.06.28 - Kész, vége, nem megy Budaörsre Tesco busz
- 2020.06.15 - Hátrébb szorult a CBA, Real és Coop
- 2020.06.04 - A járvány drasztikusan betett a kiskereskedelemnek
- 2020.05.18 - Webshopok: ötödével fizethet többet a nem jól választó vevő
- 2020.05.06 - Látszik a pánikvásárlás a bolti adatokon
- 2020.04.16 - Online rendelne? Adunk néhány tippet!
- 2020.04.14 - A különadókról már megjelent a rendelet
További kapcsolódó anyagok