Az olcsóbb kocsikból lehet nagyobb hiány

2022. március 16. Az autók elektromos kábelelosztó egységeinek (kábelkorbács) legjelentősebb beszállítói a háború sújtotta Ukrajnában vannak. Ez már most is okoz fennakadást, de hosszabb leállások is lehetnek a termelésben.

A 2010-es évek elejétől kezdve több nagy beszállító is a kelet-közép-európai régióból Ukrajnába telepítette át a kábelkorbács-termelést – írta meg a Napi.hu. Egyes becslések szerint az Európában gyártott gépkocsik mintegy 30-40 százalékába Ukrajnában készült kábelelosztó egységet szerelnek be.

Az európai autógyártók a cikk szerint már érzékelik, hogy nem érkezik elegendő alkatrész: többek közt a Volkswagen és a BMW is hiányt szenved a kábelkötegekből, a termelés több nagy beszállítónál - például a német Leoninál, a francia Nexansnál is akadozik. A VW tulajdonában lévő Porsche pedig már fel is függesztette a gyártást lipcsei üzemében, amelynek hatása Magyarországig elért. Az Audi hazai üzemében már megkongatták a vészharangot az alkatrészhiány miatt, míg a kecskeméti Mercedesnél léptek is: március végéig műszakcsökkentést rendeltek el.  

A tapasztalatok szerint a gyártók első körben azt tehetik, hogy a meglévő kapacitásokat átállítják úgy, hogy a prémium-kategóriás autókba szerelnek kábelkorbácsot - hiszen ezek nagyobb profitot hoznak - és addig az alacsonyabb árkategóriás autókat háttérbe szorítják. Ezzel a húzással a cégek már eddig is kompenzálni tudták a veszteségeket. 

További érdekes részletekről itt tájékozódhat

Szerző: Azénpénzem/Napi
Címkék:  , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok