Egymillió új szerződéskötésre számítanak 3 év alatt
2024. január 31.
Hatalmas csinnadrattával jelentette be egy új biztosítás közvetítői portál indulását Keszthelyi Erik, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. elnök-vezérigazgatója. Az ambiciózus tervek szerint három év alatt egymillió új biztosítási szerződést kötnek majd rajtuk keresztül az ügyfelek, és 2027-re 7 milliárdos jutalékbevétellel számolnak az online üzletágban. A Netrisk két éve ért el ennyit.
Show-elemekkel tarkított bemutatón jelentette be Keszthelyi Erik, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. elnök-vezérigazgatója a biztosításipiac.hu digitális biztosításközvetítő rendszer elindítását, ami szerinte az online biztosításkötés új dimenzióját hozza el a magyar lakosság és a biztosítási tanácsadók részére. (A show kritikai elemzésétől most inkább eltekintenénk.)
A Mészáros Lőrinc és Keszthelyi Erik 50-50 százalékos tulajdonában lévő cég ambiciózus tervekkel indította el a digitális platformot. Az oldalt Magyarország első, hibrid modellt alkalmazó, digitális biztosításközvetítő rendszereként definiálják. A társaság ezer tanácsadóval/szakértővel dolgozik, és most a portál elindításával bárki online köthet biztosítást ezen a platformon. De nem fogja a tanácsadóik elől elhappolni az üzleteket az online felület, hiszen ők maguk is ide irányíthatják majd az ügyfeleiket, akik után megkapják a jutalékot.
A felületen lehetőség van arra is, hogy a felhasználók áthozzák ide a máshol kötött biztosításaikat, így egy helyen láthatják és kezelhetik az összes biztosítási szerződésüket. Ehhez mindössze néhány alapadatot kell megadni a biztosításipiac.hu-n, ami innentől automatikusan intézi az átregisztrálást.
2025 végéig megvannak a fejlesztési pontjaik, akkor a kockázati életbiztosítást szeretnék ötödik termékként betenni az online tarifálási rendszerbe. A jelenlegi biztosítás (lakás-, kötelező, casco- és utasbiztosítás) esetében minden biztosító terméke megtalálható a kínálatban – mondta Keszthelyi Erik az Azénpénzem.hu kérdésére.
Jelenleg háromszázezer lakossági ügyfelük van, ezer tanácsadóval dolgoznak. Ezek az ügyfelek mind tanácsadókhoz köthetők. Az alkuszcég árbevételének jelenleg 10 százaléka az életbiztosítás értékesítéséből származik, 90 százaléka pedig vagyonbiztosításból (non-life). Az ügyfelek esetében hasonlóak az arányok. A háromszázezerből 10-12 százalék kötött életbiztosítást, a többiek nem-életet.
Az alkuszcég jutalékbevétele egyébként 2023-ban 22,2 milliárd forint volt, és ebből 3 milliárd kötődik a gépkocsi biztosításokhoz – mondta Keszthelyi Erik. Évente 300 ezer autóra kötnek kötelezőt és cascot (ebben vannak flották is).
Szerző: Lovas Judit
Címkék: Keszthelyi Erik, Mészáros Lőrinc, alkusz, biztosítás, Hungarikum Biztosítási Alkusz, biztosításközvetítő, biztosításipiac.hu, casco, kötelező, kgfb, utasbiztosítás, lakásbiztosítás
Az online biztosításközvetítésből is nagyot harapnának Mészáros Lőrincék
Keszthelyi Erik
Fotó: Hungarikum Alkusz
Fotó: Hungarikum Alkusz
Show-elemekkel tarkított bemutatón jelentette be Keszthelyi Erik, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. elnök-vezérigazgatója a biztosításipiac.hu digitális biztosításközvetítő rendszer elindítását, ami szerinte az online biztosításkötés új dimenzióját hozza el a magyar lakosság és a biztosítási tanácsadók részére. (A show kritikai elemzésétől most inkább eltekintenénk.)
A Mészáros Lőrinc és Keszthelyi Erik 50-50 százalékos tulajdonában lévő cég ambiciózus tervekkel indította el a digitális platformot. Az oldalt Magyarország első, hibrid modellt alkalmazó, digitális biztosításközvetítő rendszereként definiálják. A társaság ezer tanácsadóval/szakértővel dolgozik, és most a portál elindításával bárki online köthet biztosítást ezen a platformon. De nem fogja a tanácsadóik elől elhappolni az üzleteket az online felület, hiszen ők maguk is ide irányíthatják majd az ügyfeleiket, akik után megkapják a jutalékot.
Minden biztosítást egy helyre
Induláskor négy terméket, kötelező felelősségbiztosítást, casco-t, utasbiztosítást és lakásbiztosítást köthetek a felhasználók. Keszthelyi Erik hangsúlyozta, hogy a biztosításipiac.hu minden évben automatikusan megversenyezteti a felhasználók platformon kezelt biztosításait, hogy mindig a legkedvezőbbet kínálja fel számukra. Mindezt külön ügyintézés nélkül, automatikusan nyújtja ügyfelei részére.A felületen lehetőség van arra is, hogy a felhasználók áthozzák ide a máshol kötött biztosításaikat, így egy helyen láthatják és kezelhetik az összes biztosítási szerződésüket. Ehhez mindössze néhány alapadatot kell megadni a biztosításipiac.hu-n, ami innentől automatikusan intézi az átregisztrálást.
Egymillió kötés 3 év alatt
- Magyarországon évente több mint 90 ezer új biztosítást kötnek, 2022 végén több mint 14,81 millió szerződés volt nyilvántartva. A tervek szerint 3 év alatt 1 millió biztosítást kötnek az ügyfelek a portálon keresztül. Ennek nagy része a lakásbiztosítás és kötelező felelősségbiztosítás lenne – mondta Keszthelyi Erik a bemutatót követő sajtóbeszélgetésen.2025 végéig megvannak a fejlesztési pontjaik, akkor a kockázati életbiztosítást szeretnék ötödik termékként betenni az online tarifálási rendszerbe. A jelenlegi biztosítás (lakás-, kötelező, casco- és utasbiztosítás) esetében minden biztosító terméke megtalálható a kínálatban – mondta Keszthelyi Erik az Azénpénzem.hu kérdésére.
Jelenleg háromszázezer lakossági ügyfelük van, ezer tanácsadóval dolgoznak. Ezek az ügyfelek mind tanácsadókhoz köthetők. Az alkuszcég árbevételének jelenleg 10 százaléka az életbiztosítás értékesítéséből származik, 90 százaléka pedig vagyonbiztosításból (non-life). Az ügyfelek esetében hasonlóak az arányok. A háromszázezerből 10-12 százalék kötött életbiztosítást, a többiek nem-életet.
500 ezer lakásbiztosítás mozdulhat meg
Keszthelyi Erik szerint a lakásbiztosítási kampányban a 3,1 millió lakásbiztosítás 15 százalékánál döntenek majd az ügyfelek a váltás mellett, tehát 500 ezer fog megmozdulni. Ha ennek a 8-10 százalékát meg tudják szólítani, és náluk kötik meg a biztosítást, akkor már nagyon boldog lesz. De ez egy új portál, és bár nagy marketing és média kampánnyal támogatják meg, hosszú távon képzelik a portál működését.A céges ügyfelek hoznak majd új ügyfeleket
Jelenleg az alkuszcégnél lévő vállalatok közül a top 50-nek 1 millió munkavállalója van, és ezekhez a cégekhez is beviszik a portált. Három év múlva (2027-ben) annyi jutalékbevételt érnének el a portálon keresztül kötött biztosításokból, mint amennyi a Netriské volt 2022-ben, ami 7 milliárd forint – válaszolta újságírói kérdésre az elnök-vezérigazgató. (Ez csak az online bevétel lenne.)Az alkuszcég jutalékbevétele egyébként 2023-ban 22,2 milliárd forint volt, és ebből 3 milliárd kötődik a gépkocsi biztosításokhoz – mondta Keszthelyi Erik. Évente 300 ezer autóra kötnek kötelezőt és cascot (ebben vannak flották is).
Szerző: Lovas Judit
Címkék: Keszthelyi Erik, Mészáros Lőrinc, alkusz, biztosítás, Hungarikum Biztosítási Alkusz, biztosításközvetítő, biztosításipiac.hu, casco, kötelező, kgfb, utasbiztosítás, lakásbiztosítás
Kapcsolódó anyagok
- 2024.05.27 - Ismét drágul az utasbiztosítás
- 2024.04.19 - Tovább drágult a casco
- 2024.04.18 - A robogók fele sincs biztosítva
- 2024.03.20 - Új MNB index a lakásbiztosítási díjak alakulásáról
- 2024.03.13 - Sok a buktató a lakásbiztosítási kampányban
- 2024.02.22 - Nyolcvanezer autósnak fontos határidő közeleg
- 2024.02.02 - Drágult a casco
- 2023.11.16 - Már csak két hetük van az autósoknak a biztosító lecserélésére
- 2023.10.20 - Mutatjuk 2023. legjobb biztosítóit
- 2023.10.19 - Nagy lenne a nyereség a biztosítóknál, ha nem vinné el a különadó
- 2023.09.06 - Az egyre öregebb autókra kevesebb casco biztosítást kötünk
- 2023.05.11 - Új rekord a leggazdagabb magyaroknál
- 2023.03.31 - Hatalmasat drágult a casco
- 2023.02.20 - Nagyot drágult a kötelező felelősségbiztosítás
- 2021.09.07 - A CIG nem akarja a Hungarikum alkusznak adni magát
További kapcsolódó anyagok