Vizsgálódik a GVH
Tavaly szinte pontosan ugyanekkor indított vizsgálatot a Lidl ellen a GVH. Akkor a „legolcsóbb élelmiszerlánc” szlogent kifogásolták. Most az országszerte mintegy 200 áruházat működtető kiskereskedelmi vállalkozás azzal vonta magára a figyelmet, hogy az Árfigyelőre hivatkozva „az alacsony árak bajnokának” hirdette magát. Ez az állítás pedig a GVH szerint azt az üzenetet sugallta a fogyasztók számára, hogy termékkínálatuk általánosságban, minden egyes magyarországi áruházlánchoz képest ténylegesen a legolcsóbb.
A versenyfelügyeleti vizsgálódás nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható. A GVH felhívta a figyelmet, hogy a versenytörvény szerint az ügyfélnek a tényállás tisztázásához szükséges adatok közlésére való felhívásától az annak teljesítéséig terjedő időtartam az ügyintézési határidőbe nem számít be.
Szerző: BVJ
Címkék: GVH, élelmiszer, Lidl, Árfigyelő, vizsgálat
Bizonyítékokat várnak a Lidl-től
2024. július 4. FRISSÍTETT Ismét vizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Lidl ellen. Azt kifogásolják, hogy az áruházlánc „az alacsony árak bajnokának” hirdette magát. Még kiderülhet azonban, hogy ezt nem alaptalanul tették. Ezt viszont adatokkal kell bizonyítaniuk.Tavaly szinte pontosan ugyanekkor indított vizsgálatot a Lidl ellen a GVH. Akkor a „legolcsóbb élelmiszerlánc” szlogent kifogásolták. Most az országszerte mintegy 200 áruházat működtető kiskereskedelmi vállalkozás azzal vonta magára a figyelmet, hogy az Árfigyelőre hivatkozva „az alacsony árak bajnokának” hirdette magát. Ez az állítás pedig a GVH szerint azt az üzenetet sugallta a fogyasztók számára, hogy termékkínálatuk általánosságban, minden egyes magyarországi áruházlánchoz képest ténylegesen a legolcsóbb.
A cikk megjelenését követően a Lidl jelezte: álláspontja szerint jogszerűen járt el. Kampányukat a GVH által üzemeltetett, mindenki számára elérhető adatbázis adataira építették, az összehasonlítás szempontjai tisztességesek, objektívek és megismerhetőek voltak.
A versenyhatóság hangsúlyozta: a piacelsőségi állítások az áruk és szolgáltatások árának, minőségi és megbízhatósági szintjének lényeges mutatójaként szolgálnak a fogyasztók számára. Ezért ilyet a GVH Versenytanácsának álláspontja és a bírósági gyakorlat értelmében csak abban az esetben lehet jogszerűen állítani, ha a vállalkozás a hirdetés közzétételekor rendelkezik olyan objektív, az adott állítást teljes körűen megalapozó adatokkal, melyek ezt egyértelműen alátámasztják. A versenyfelügyeleti vizsgálódás nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható. A GVH felhívta a figyelmet, hogy a versenytörvény szerint az ügyfélnek a tényállás tisztázásához szükséges adatok közlésére való felhívásától az annak teljesítéséig terjedő időtartam az ügyintézési határidőbe nem számít be.
Szerző: BVJ
Címkék: GVH, élelmiszer, Lidl, Árfigyelő, vizsgálat
Kapcsolódó anyagok
- 2024.08.14 - Nem érti a Szentkirályi, mit akar a GVH
- 2024.08.13 - Mégsem olyan zöldek a cégek, mint állítják?
- 2024.08.03 - Nem fogadta el a GVH, hogy utasainak kompenzációt fizessen a Wizz Air
- 2024.07.18 - Eljárás indult az Aldi ellen, már meg is érkezett az áruházlánc válasza
- 2024.07.15 - A magyaroknak is megjelentek az olcsóbb ajánlatok a Bookingon
- 2024.05.31 - Trükközött az árakkal a lampak.hu
- 2024.05.17 - A Vibert is megregulázta a GVH
- 2024.05.09 - A kormány szent tehenét veszélyeztetheti egy friss bírósági döntés
- 2024.05.03 - Újabb bírságot kapott a 4Life Direct
- 2024.04.03 - Ismét a GVH célkeresztjében az eMAG
- 2024.03.20 - A GVH szerint átverte a játékosokat a Lottoland
További kapcsolódó anyagok