Eljárást indított a GVH a csokicsőnek nevezett szoláriumcsövek reklámja miatt

Bőrkímélő a szoli? Aligha!

Így reklámozzák
2019. július 15. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Chocolate Brown szolárium franchise hálózatot üzemeltető Sun System Kft. ellen, mert úgy véli, hogy a vállalkozás a „Csokicső” szoláriumcsövek reklámozásakor megtévesztheti a fogyasztókat.

A Chocolate Brown szoláriumok népszerűsítésére alkalmazott üzenetek a versenyhatóság szerint azt a benyomást kelthették a fogyasztókban, hogy azokkal egészséges, az emberi szervezetet nem károsító módon barnulhatnak. A GVH azonban valószínűsíti, hogy a „Csokicsővel” működő szoláriumok reklámjaiban nem megalapozottan, a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon kerülnek feltüntetésre az olyan állítások, mint az „egészséges”, „bőrkímélő” és „1,7 perc alatt 1000NE D-vitamin!”.
 
A GVH – hangsúlyozták a vizsgálatról kiadott közleményben – fogyasztóvédelmi gyakorlatában folyamatosan figyelemmel követi az egészségre gyakorolt hatásokkal és az egészség védelmével kapcsolatos reklámok ígéretét, mivel azok erőteljesen befolyásolják a fogyasztók döntéseit.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , ,

Kapcsolódó anyagok