Cafeteria: húsz százalékos a visszaesés
Ezt a kutatás részletesebb adatai is alátámasztják. Majdnem 60 százalék állította ugyanis, hogy pénzügyi okok miatt nem ad dolgozóinak ilyen juttatást. Az erőforrások hiányát igazolja, hogy 2011-ben mindössze a cégek 11 százaléka szabott 60 ezer forintos, vagy annál alacsonyabb éves cafeteria-határt. 2012-ben ez az arány már több mint 22 százalék.
Az OTP felmérése szerint a legnépszerűbb elem az Erzsébet-utalvány, a második helyre pedig feltornászta magát a SZÉP-kártya. Ahol elérhető, ott a munkavállalók 92 százaléka kérte az új étkezési utalványt, míg a SZÉP kártya legalább egy alszámláját a dolgozók 67 százaléka részesítette előnyben. Úgy tűnik azonban, hogy – bár az OTP, amely a három banki kibocsátó egyike, sikertörténetnek állítja be a SZÉP-et – a pihenőkártya és az egészségpénztári juttatás fej-fej mellett halad. Utóbbit ugyanis a megkérdezett vállalatok alkalmazottainak 66 százaléka választotta. Érdemes visszatekinteni, hogy az üdülési csekknél ezek az arányok kedvezőbben alakultak. Tény persze, hogy a SZÉP még új a piacon.
Összességében azonban a cafeteria átalakítása (nem függetlenül persze a gazdaság helyzetétől sem) egyelőre nem hogy segítené, hogy a támogatásra érdemesnek tartott ágazatok plusz forrásokhoz jussanak, még akadályozza is.