Felmérték, tényleg netfüggők a fiatalok
A Vodafone Magyarország és az NRC átfogó kutatásban vizsgálta meg a fiatalok nethasználati szokásait. Az adatok azt mutatják, hogy a Y és Z generáció (ebbe a körbe a 16-37 évesek tartoznak) elképesztő mennyiségű időt tölt a közösségi oldalakon. Ez a teljes körben átlagosan 1,8 óra, de a legfiatalabbaknál eléri a 3,4 órát. Nem véletlenül, köztük akadnak ugyanis a legtöbben, akik úgy gondolják, lemaradnak valamiről, ha egy nap nem böngészik a netet.
A függőséget jól mutatja, hogy a fiatalok 30 százaléka azonnal a közösségi oldalakat böngészi, ha akad szabad perce. A legtöbben ismerősök posztjait lájkolják a közösségi felületeken, majd a követett emberek posztjainak lájkolása jön, a harmadik legnépszerűbb tevékenység pedig a hozzászólás írása ismerősök posztjaihoz.
A legkedveltebb alkalmazások a Facebook (93 százalék látogatja legalább hetente), a Youtube (89 százalék, a legfiatalabbak körében 95%), az Instagram (44 százalék, de a legfiatalabbak körében jóval népszerűbb, nekik 74 százalékuk használja legalább hetente). A Viber mind a három korcsoportban nagyjából egyforma, 37 százalék körüli népszerűséggel bír. (A legnépszerűbb tartalmak sorrendje a Vodafone által közzétett képen látható.)
Elgondolkodtató ugyanakkor, hogy a fiatalok is érzik: nem feltétlenül teljes és reális világban járnak a neten. Az összes válaszadó 62 százaléka gondolja úgy, hogy a közösségi oldalakon látottak nem adnak valós képet az emberekről, mert mindenki igyekszik jobb színben feltüntetni az életét a valóságosnál. A legkevésbé egyébként ezt a 16-21 évesek látják át.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: internet, online, közösségi oldalak, felmérés, Vodafone