Figyelmeztetést adott ki a Revolut

2021. január 13. Távoli hozzáféréssel próbálják meg csalók átvenni az irányítást a Revolut-ügyfelek számítógépe vagy egyéb eszköze felett, és így próbálják meg kifosztani számláikat – figyelmeztet a társaság. Az ehhez szükséges szoftver telepítésére telefonon veszik rá az embereket.

A Revolut e-mailben figyelmeztette ügyfeleit az elmúlt időszakban egyre szélesebb körben terjedő csalásokra. Az egyik módszerrel a csalók telefonon keresik meg az áldozatokat, és megpróbálják kicsalni a fiókadatokat és a személyes adatokat. A másikkal arra hivatkoznak, hogy probléma van az ügyfél számlájával, aminek megoldásához az ügyfélnek hozzáférést kell biztosítania a számítógépéhez vagy egyéb eszközéhez.

Megkérik az áldozatot, hogy töltsön le egy okostelefonos alkalmazást, például a TeamViewert, vagy telepítsen egy programot a számítógépére, aminek segítségével hozzáférnek az eszközhöz. Az áldozat számára hamis képernyőt helyezhetnek el a kijelzőn, miközben a háttérben dolgozhatnak más szoftverek letöltésével, a pénz átutalásával, vagy jelszavak és egyéb személyes adatok ellopásával.

A TeamViewer csak egy a távoli hozzáférésű szoftverek közül, amelyekről azt jelentették, hogy a csalók visszaéltek vele. De más szoftverek, például az AnyDesk, a GoToAssist vagy a LogMeIn is használhatók az eszköz vagy a számítógép távoli elérésére.

Innen tudhatjuk, hogy átverés

A Revolut arra hívja fel a figyelmet, hogy az ügyfélszolgálata általában a saját alkalmazásán belüli chat felületen keresztül érhető el. Ha valaki telefonon keresztül keresi az ügyfeleket a Revolut nevében, az valószínűleg átverés. Az ügyfélszolgálati munkatársak ugyanis csak azokban a ritka esetekben jelentkeznek telefonon, amikor valaki kifejezetten ezt kéri tőlük. 

A társaság azt kéri, hogy soha ne töltsük le az álügyfélszolgálatos által kért szoftvert. Ha valaki ezt kéri, biztos, hogy nem a Revolut munkatársa. Soha ne mondjuk el senkinek a fiókunk biztonsági adatait, beleértve a PIN-kódot vagy az SMS-hitelesítési kódot! Ezeket a Revolut munkatársai soha nem kérik az azonosítás során.

Mit tegyek, ha megtörtént a baj?

Ha valaki már távoli hozzáférést adott az eszközéhez vagy a számítógépéhez, vagy attól tart, hogy feltörték, akkor a következő lépéseket kell tennie:
-        Szakítsa meg az internetes kapcsolatot!
-        Távolítsa el a távoli hozzáférési szoftvert eszközéről vagy számítógépéről!
-        Ha úgy gondolja, hogy átadta fiókja adatait egy csalónak, azonnal vegye fel a kapcsolatot a Revolut ügyfélszolgálatával az alkalmazáson belüli csevegésen keresztül, és jelezze a gyanús tevékenységet!
-        Jelentse a csalásokat a helyi bűnüldöző szerveknek vagy a rendőrségnek!

Szerző: L.J.
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok