Jön a 30 milliós garancia a biztosításokra is
2018. november 23.
Egységes garanciarendszer bevezetését szeretné az MNB a biztosítóknál is, így az ügyfelek pénze ugyanúgy 30 millió forintig védett lehetne, mint az OBA-nál – derült ki a biztosítók tegnapi konferenciáján. Januártól jön a kék-sárga papíralapú baleseti bejelentő mellett az okostelefonos app, amivel digitálisan intézhetik az autósok a kárbejelentést.
Januártól a MABISZ E-kárbejelentő applikációjával is intézhetik az autósok a baleseti bejelentést az eddigi papíralapú kék-sárga nyomtatvány helyett – jelentette be Pandurics Anett, a Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) elnöke a szektor tegnapi konferenciáján. Mint elmondta, a forgalomban lévő gépjárművek száma hazánkban a kétezres évek óta folyamatosan, 2013. óta pedig gyorsulva növekszik. A közúti balesetek száma a megnövekedett forgalom miatt 2013. óta enyhén emelkedik, ami a biztosítókhoz bejelentett kgfb-károk számában és az egy kárra jutó kárfelhasználásban is megfigyelhető.
Jelenleg közel 5 millió kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződés van, évente több mint 160 ezer kár keletkezik – hangsúlyozta a MABISZ elnöke. Ez legalább 320 ezer ügyfelet jelent évente. A lakosság közel 80 százaléka internetfelhasználó, 65 százalék okostelefont használ; a baleseteknél már most is azonnal előveszik az autósok az okostelefont fényképek készítéséhez.
A bejelentés során a rendszer e-mailben is értesítést küld minden érintettnek, mellékelve a kitöltött pdf formátumú kárbejelentőt. Az érintett biztosítók ezután belső folyamataiknak megfelelően felveszik a kapcsolatot a bejelentőkkel, illetve tájékoztatják az ügyfelet, hogy megérkezett a bejelentés.
Jelenleg a szakma teszteli a béta verziót, élesben januártól indul az app és a honlap. Most kétszereplős balesetre működik, de már a továbbfejlesztést tervezik. Ennek keretében a többszereplős baleseteknél is használható lenne, és azt is szeretnék, ha majd a baleseti gócpontokat, a tipikus baleseteket és kritikus időpontokat is jelezné a rendszer – hangsúlyozta Pandurics. Az új applikáció mellett megmarad a kék-sárga papíralapú bejelentő, így továbbra is lehetőség van a papíralapú kárbejelentésre.
A Mabisz elnöke elmondta: az ügyfelek, különösen a fiatalabb generáció részéről is elvárás, hogy a biztosítók digitalizáljanak. Egy idei 8000 fős globális felmérés szerint a 18-34 évesek mintegy 62 százaléka kifejezetten örülne, ha személyre szabottabb szolgáltatást és árazást nyújtanának a biztosítók, amihez közösségi médiában is használt adataikat, illetve IoT adataikat is rendelkezésre bocsátanák. A húszéves korosztály nagyobb biztonságban érzi magát, ha chatbotokkal beszélget, mint amikor emberrel. És ennek az az oka, hogy a chatbot nem nézi őket butának – legalábbis ezt válaszolták a fiatalok.
Windisch László, az MNB alelnöke még az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ) konferenciáján jelentette be, hogy a bizalom erősítése érdekében szükséges elgondolkodni egy biztosítási és pénztári garanciaalap létrehozásán. Kandrács most hangsúlyozta: a garanciaalapnak köszönhetően az ügyfelek nagyobb biztonságban éreznék magukat, és ez egy olyan plusz biztosítékot jelentene, ami jobban ösztönözné a fogyasztókat a biztosítási termékek megvásárlásra.
A csoportos hitelfedezeti biztosítások kárhányada csak 20 százalék. Tehát 100 forintból csak 20 jut vissza a szerződőknek. Ez biztos, hogy kezelendő. Az MNB azon gondolkodik, hogyan lehetne úgy hozzányúlni, hogy célt érjenek el, és ne avatkozzanak károsan a piacba. A piacon van már fogyasztóbarát hiteltermék, ami jól működik. Ezenkívül volt olyan ajánlás, ami szintén célra vezetett. Így lehet, hogy ezek kombinációját kell alkalmazni ahhoz, hogy ezen a területen is valóban versengő piac jelenjen meg – tette hozzá Kandrács. Két évvel ezelőtt, ugyancsak a MABISZ konferenciáján az MNB alelnöke már felvetette a fogyasztóbarát védjegy ötletét.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: MABISZ, biztosítók, konferencia, baleseti bejelentő, applikáció, digitalizáció, garanciaalap
Forradalmi változás a baleseti kárbejelentőnél
MABISZ E-kárbejelentő
Januártól a MABISZ E-kárbejelentő applikációjával is intézhetik az autósok a baleseti bejelentést az eddigi papíralapú kék-sárga nyomtatvány helyett – jelentette be Pandurics Anett, a Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) elnöke a szektor tegnapi konferenciáján. Mint elmondta, a forgalomban lévő gépjárművek száma hazánkban a kétezres évek óta folyamatosan, 2013. óta pedig gyorsulva növekszik. A közúti balesetek száma a megnövekedett forgalom miatt 2013. óta enyhén emelkedik, ami a biztosítókhoz bejelentett kgfb-károk számában és az egy kárra jutó kárfelhasználásban is megfigyelhető.
Jelenleg közel 5 millió kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződés van, évente több mint 160 ezer kár keletkezik – hangsúlyozta a MABISZ elnöke. Ez legalább 320 ezer ügyfelet jelent évente. A lakosság közel 80 százaléka internetfelhasználó, 65 százalék okostelefont használ; a baleseteknél már most is azonnal előveszik az autósok az okostelefont fényképek készítéséhez.
Gyorsabb ügyintézés
Az okostelefonos applikáció és a honlap gyorsabb és átláthatóbb kárbejelentési folyamatot tesz majd lehetővé. Az alkalmazás egy könnyen használható szerkesztő modult is tartalmaz, aminek a segítségével a felhasználók könnyen és jól feldolgozhatóan készíthetik el a baleseti ábrát. A baleset típusának kiválasztása és a lokáció GPS-es meghatározása szintén hozzájárul a gyors és egyszerű adatfelvételhez.A bejelentés során a rendszer e-mailben is értesítést küld minden érintettnek, mellékelve a kitöltött pdf formátumú kárbejelentőt. Az érintett biztosítók ezután belső folyamataiknak megfelelően felveszik a kapcsolatot a bejelentőkkel, illetve tájékoztatják az ügyfelet, hogy megérkezett a bejelentés.
Jelenleg a szakma teszteli a béta verziót, élesben januártól indul az app és a honlap. Most kétszereplős balesetre működik, de már a továbbfejlesztést tervezik. Ennek keretében a többszereplős baleseteknél is használható lenne, és azt is szeretnék, ha majd a baleseti gócpontokat, a tipikus baleseteket és kritikus időpontokat is jelezné a rendszer – hangsúlyozta Pandurics. Az új applikáció mellett megmarad a kék-sárga papíralapú bejelentő, így továbbra is lehetőség van a papíralapú kárbejelentésre.
A Mabisz elnöke elmondta: az ügyfelek, különösen a fiatalabb generáció részéről is elvárás, hogy a biztosítók digitalizáljanak. Egy idei 8000 fős globális felmérés szerint a 18-34 évesek mintegy 62 százaléka kifejezetten örülne, ha személyre szabottabb szolgáltatást és árazást nyújtanának a biztosítók, amihez közösségi médiában is használt adataikat, illetve IoT adataikat is rendelkezésre bocsátanák. A húszéves korosztály nagyobb biztonságban érzi magát, ha chatbotokkal beszélget, mint amikor emberrel. És ennek az az oka, hogy a chatbot nem nézi őket butának – legalábbis ezt válaszolták a fiatalok.
Nagyobb biztonság az ügyfeleknek
Az OBA-hoz (Országos Betétbiztosítási Alap) és a BEVA-hoz (Befektető-védelmi Alap) hasonló védelem bevezetését látja szükségesnek a Magyar Nemzeti Bank a biztosítási termékek esetében is, a meglévő kgfb-garancialapon felül – mondta Kandrács Csaba, az MNB ügyvezető igazgatója a konferencián. Az életbiztosítások és a lakossági nem-életbiztosítások esetében is szektorsemlegesen 30 millió forintos (100 ezer eurós) ügyfelenkénti limitet látnak szükségesnek (akárcsak az OBA-nál és BEVA-nál).Windisch László, az MNB alelnöke még az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ) konferenciáján jelentette be, hogy a bizalom erősítése érdekében szükséges elgondolkodni egy biztosítási és pénztári garanciaalap létrehozásán. Kandrács most hangsúlyozta: a garanciaalapnak köszönhetően az ügyfelek nagyobb biztonságban éreznék magukat, és ez egy olyan plusz biztosítékot jelentene, ami jobban ösztönözné a fogyasztókat a biztosítási termékek megvásárlásra.
Helyenként gyenge a verseny
Az MNB szerint a lakossági vagyon- és hitelfedezeti termékek versenye gyenge, nem biztos, hogy a díjak és szolgáltatások összhangban vannak, amit az alacsony kárhányadok is mutatnak. A lakásbiztosítás esetében 39 százalék a kárhányad. Vagyis ha 100 egységet befizet valaki, a közösség 39-et lát, az összes többi elmegy a költségekre és a profitra. Az MNB szerint ez egy elborzasztó adat, sokkal magasabb hányadnak kellene a közösséghez visszajutnia.A csoportos hitelfedezeti biztosítások kárhányada csak 20 százalék. Tehát 100 forintból csak 20 jut vissza a szerződőknek. Ez biztos, hogy kezelendő. Az MNB azon gondolkodik, hogyan lehetne úgy hozzányúlni, hogy célt érjenek el, és ne avatkozzanak károsan a piacba. A piacon van már fogyasztóbarát hiteltermék, ami jól működik. Ezenkívül volt olyan ajánlás, ami szintén célra vezetett. Így lehet, hogy ezek kombinációját kell alkalmazni ahhoz, hogy ezen a területen is valóban versengő piac jelenjen meg – tette hozzá Kandrács. Két évvel ezelőtt, ugyancsak a MABISZ konferenciáján az MNB alelnöke már felvetette a fogyasztóbarát védjegy ötletét.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: MABISZ, biztosítók, konferencia, baleseti bejelentő, applikáció, digitalizáció, garanciaalap
Kapcsolódó anyagok
- 2019.09.23 - Elindult az új E-kárbejelentő
- 2019.05.06 - Itt az E-kárbejelentő újabb verziója
- 2019.03.25 - Megérkezett a kék-sárga baleseti kárbejelentő webes verziója
- 2019.03.08 - Soha nem volt még ennyi bevételük a biztosítóknak
- 2019.01.08 - Elindult a kék-sárga baleseti bejelentő applikációja
- 2018.12.20 - Így kerüld el a lakástüzet karácsonykor!
- 2018.12.11 - Sokba kerülhet egy rossz autógumi
- 2018.11.09 - Kgfb: újra itt a Díjnavigátor!
- 2018.11.08 - Kgfb: akár felezhető is a díj
- 2018.10.29 - Százezreknek érdemes ellenőrizni autóbiztosítási díjukat
- 2018.10.24 - Így adhat jövőre is adómentesen biztosítást a dolgozóknak
- 2018.10.19 - Pár ezer forintért gondtalanok lehetnek a hosszú hétvégék
- 2018.10.10 - Nyugdíj: negyedmillióan már meglépték
- 2018.09.25 - 15 ezer gyerek tanult a baleset-megelőzésről
- 2018.09.17 - Elindult a Biztonság Hete: a baleset-megelőzést okítják
- 2018.09.13 - Történelmi csúcson a biztosítók díjbevétele
- 2018.09.04 - Rengeteg pénzt égettek el idén a villámok
- 2018.07.19 - A nyaralóknál 90 százalékos a vízkár aránya
- 2018.06.18 - Június: eddig kétmilliárd forint a viharkár
- 2018.06.06 - Ezért bízunk egyre jobban a biztosítókban
- 2018.05.24 - Csőd esetén továbbra is pórul járhatnak az utazók
- 2018.05.09 - Brutálisan drágult a kötelező
- 2018.04.19 - Mostantól ilyen könnyen hasonlíthatjuk össze az utasbiztosításokat
- 2018.03.22 - Van lakásbiztosítása? Ellenőrizze!
- 2018.03.12 - Kampányolnak a biztosítók
- 2018.03.09 - Drága az autóbiztosítás? Kerül majd még többe is!
- 2018.02.27 - Százezer autós váltott kötelezőt
- 2018.02.20 - Így csábítanák a fiatalokat a biztosítók
- 2018.02.14 - Jön az uniós szigor a biztosítások értékesítésében
- 2018.01.29 - Nem tűnik el a jégkár, biztosítás is kell a gazdáknak
- 2018.01.09 - Itt az új világ a biztosításoknál
További kapcsolódó anyagok