Jelentős drágulásra is fel lehet készülni

Hiánycikk lehet a bicikli?

2021. június 14. Tavaly a járvány miatti korlátozások, idén az alkatrészhiány fékezi a kerékpárgyártást. Jelenleg nemcsak a beszállítók elmaradásai okoznak gondot, hanem a globális konténerhiány és a szállítmányozók kapacitásának szűkössége is.

A négy nagy magyarországi kerékpárgyártó mindegyikének nőtt tavaly az árbevétele, közülük ismét az Accell Hunland Kft. érte el a legnagyobb bevételt, 111,7 milliárd forintot – írja összefoglaló cikkében a Világgazdaság. Tavaly a járvány miatti lezárások jelentősen csökkentették a társaság eladásait a legfontosabb nyugat-európai piacaikon. A sportolási lehetőségek beszűkülése és a szabadtéri sportolás engedélyezése viszont növelte a kerékpárok iránti keresletet, így az első féléves, a vártnál kevesebb eladást 2020 második fél évében sikeresen pótolták.

A lapnak korábban Sipiczki Róbert, a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség (MKKSZ) elnöke elmondta, hogy az előzetes becslések szerint tavaly körülbelül 265 ezer kerékpárt értékesítettek Magyarországon a kereskedők – míg 2019-ben 230 ezret. A kereslet növekedése miatt valójában ennél többet is el tudtak volna adni, de a leállások miatti globális logisztikai problémák a kerékpáripart is fékezték. A gyártásban is jelentős csúszás alakult ki, és a költségek is nőttek.

Az Olimpia Kerékpár Kft. üzemének például már kétszer is le kellett állnia idén az alkatrészhiány miatt, holott akkora a rendelésállománya, hogy 2021-re 7 milliárd forintos bevételt tervezett a cégvezetés. Az Accell Hunland Kft. ügyvezető igazgatója is a gyártásukat hátráltató alkatrészhiány miatti nehézségeket ecsetelte, és arról is beszámolt, hogy nemcsak a beszállítók elmaradásai okoznak gondot, hanem a globális konténerhiány és a szállítmányozók kapacitásának szűkössége is.

Szerző: Az Én Pénzem/Világgazdaság
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok