Hirdetés

Hogyan készül egy sikeres banki mobilalkalmazás? (X)

2019. augusztus 16. „Bevált recepten ne változtass”, szokták mondani, azonban bizonyos esetekben a fejlődéshez komoly átalakításra van szükség. A Budapest Bank most éppen erre készül mobilalkalmazásával.

2017 júliusában vezette be mobilalkalmazását* a Budapest Bank, amely indulása után hamar népszerűvé vált az ügyfelek körében. Ez nem meglepő: folyamatosan érkeztek új, hasznos funkciók, amelyek megkönnyítették mindennapi pénzügyeik kezelését. Ma már a legtöbbször egyenleglekérdezésre, utalásra, mobilfizetésre vagy QR kódos csekkbefizetésre használják az ügyfelek.

A rendszeres használatot mutatja, hogy az alkalmazás aktív felhasználóinak száma ugyan egyharmada az internetbankénak, egy hónap alatt mégis ugyanannyi belépés történik a két platformon. Sőt, a mobilbankolók fele már csupán ezt a felületet használja, az internetbankba pedig nagyon ritkán lépnek be. Az ügyfelektől érkező visszajelzések is pozitívak: míg a bevezetés évében a bank mobilalkalmazása mind az iOS, mind az Android rendszereknél 5-6. helyen állt a hazai banki alkalmazások között, addig ma már a Budapest Bank stabilan a második helyet foglalja el mindkét esetben.

 „A sikerhez elengedhetetlen, hogy egyfelől figyeljük és reagáljunk a felhasználói visszajelzésekre, másfelől folyamatosan fejlesszük az alkalmazást. Ehhez szükség van egy hosszú távú stratégiára, amelyből látjuk, hova szeretnénk eljutni, milyen funkciókat szeretnénk bevezetni a jövőben” – mondta Eszik Áron, a Budapest Bank Mobil App termékmenedzsere. „2018 második felében már tudtuk, hogy új felépítésre lesz szükség ahhoz, hogy az alkalmazás ki tudja szolgálni ezeket a jövőbeli funkciókat, ráadásul úgy, hogy közben kényelmesen használható, érthető és ügyfélbarát maradjon.”

 A fejlesztésen dolgozó csapat a design thinking módszertant alkalmazta, amely abban segített, hogy az alkalmazás minél inkább megfeleljen a valós felhasználói igényeknek. Ehhez egyfelől a meglévő ügyfelek mobilapp használati szokásait elemezték, amely alapján különböző profilokat hoztak létre, másfelől piackutatást is végeztek, amelynek eredményét hasonló módon dolgozták fel.

 A kialakított profilok felhasználói szokásait ezután kielemezték: például hány bankkártyájuk van, milyen funkciókat használnak és milyen gyakorisággal. A legnagyobb kihívás az, hogyan lehet ennyire sokrétű banki szolgáltatásokat és funkciókat felhasználóbarát módon elhelyezni az alkalmazásban. Végül a csempés felépítés mellett döntöttek a fejlesztők, így minden ügyfél személyre szabhatja majd az alkalmazást, és csak azt látja majd, amit tényleg használ.




Fontos volt, hogy valós ügyfélvisszajelzéseket is kapjanak, így összeállítottak egy tesztelői csapatot, amelyben minden korosztály képviseltette magát, gyakornokoktól nyugdíj előtt állókig, illetve a pénzügyi tudatosság és az affinitás terén is voltak eltérések. Az elkészült design prototípusokra végül számos értékes visszajelzés érkezett tőlük, amely segített abban, hogy az alkalmazás felépítését tovább finomítsák.

A fejlesztés utolsó fázisainál azonban már szükség van arra, hogy a bank elkezdje tájékoztatni ügyfeleit a változásokról, hiszen a Budapest Bank Mobil App esetében teljesen megújul az alkalmazás felépítése. Éppen ezért létrehozták a www.budapestbank.hu/mobilapp/csinosabb weboldalt, ahol a felhasználók előre tájékozódhatnak, megírhatják a véleményüket, és értékelhetik is az eddig látottakat. Már az első napokban több mint ezer visszajelzés érkezett, és láthatóan pozitívan értékelik a várható változásokat.

„Úgy vélem, egy ilyen méretű fejlesztés akkor lesz igazán sikeres, ha a projekten dolgozó kollégáknak valóban szívügyük az alkalmazás, illetve a végeredmény valóban ügyfélbarát lesz” – foglalta össze Eszik Áron.

 * Budapest Bank Mobil App használatának feltétele a Budapest Internetbank szolgáltatás megléte. Részletek: http://www.budapestbank.hu/mobilapp
 


Szerző: Budapest Bank
Címkék:  , ,

Kapcsolódó anyagok