Indul az OTP Junior Piacralépők

2025. június 12. Június 18-ától indul az OTP Bank új műsora, az OTP Junior Piacralépők, hogy inspirálja a fiatalokat, és gyakorlati tudással segítse őket a vállalkozásindításban és -fejlesztésben. A műsorban tíz fiatal vállalkozó versenyez a 10 millió forintos fődíjért. Az epizódokat a bank YouTube csatornáján lehet követni.

Négyből három magyar friss diplomás (71,1%) alkalmazottként képzeli el a jövőjét közvetlenül a diploma megszerzése után, ám öt évvel később ez az arány jelentősen, 51,8%-ra csökken – derül ki a GUESSS nemzetközi kutatás magyar eredményeiből. Ezzel párhuzamosan a vállalkozás alapítását tervezők aránya számottevően nő öt évvel a diploma megszerzése után (13,8%-ról 32,9%-ra) - írja közleményében az OTP Bank.
A GUESS (Global University Entreprenurial Spirit Students' Survey – Hungary) kutatást 2023-ban 14 720 egyetemi hallgató töltötte ki 22 magyar egyetemről.
„A fiatalok jellemzően először alkalmazottként gyűjtenek tapasztalatot, majd bátrabban vágnak bele saját vállalkozásba” – emelte ki Sáfrányné Gubik Andrea, a Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Karának egyetemi docense a műsor apropójából szervezett sajtóeseményen.

A kutatás kitért a képzési terület szerinti eltérésekre is: a gazdálkodás és menedzsment, állam- és jogtudományi és a művészettudományi képzések hallgatói a legnyitottabbak a vállalkozásindításra, ezzel szemben a természettudományi, matematikai és informatikai szakokon tanulók inkább a biztos alkalmazotti karriert részesítik előnyben. A kutatás felhívja a figyelmet a családi háttér meghatározó szerepére a fiatal vállalkozók életében. Azok körében, akiknek szülei vállalkozók, magasabb arányban vágnak bele maguk is saját üzletbe.

Indul a műsor

Vállalkozókedvű fiataloknak szól az OTP Bank új műsora, az OTP Junior Piacralépők, amelynek epizódjai 2025. június 18-tól a bank YouTube csatornáján lesznek elérhetők. A műsorban tíz, pályája elején járó fiatal vállalkozó versenyez a 10 millió forintos fődíjért, amit a nyertes saját vállalkozása fejlesztésére fordíthat. A műsor a fiatalok ötletein és azok megvalósításán keresztül mutatja be a vállalkozásindítás kihívásait és lehetőségeit, miközben valós üzleti feladatokkal néznek szembe három hónapos szakmai mentorálás mellett. A versenyzők mellett a nézők is értékes tudással gazdagodhatnak, hiszen a sorozat közérthető és szórakoztató módon hozza közelebb a vállalkozói világot a fiatalokhoz.

„A fiatalok körében egyre fontosabbá válnak azon ismeretek és kompetenciák, amik egy vállalkozás elindításához, eredményes és fenntartható működtetéséhez szükségesek. Az OTP Bank azzal a céllal hívta életre az OTP Junior Piacralépők vállalkozói versenyt és műsort, hogy ezek elsajátításában és céljaik elérésben támogassa az ambiciózus fiatalokat – árulta el Dancsné Engler Bernadett, az OTP Bank Mikro- és Kivállalkozói üzletág vezetője az eseményen.

A műsor mentorai, Cserháti-Herold Janka (Hormonmentes.hu), Tóth Simon (Simon's Burger) és Wettstein Albert (Munch) szakmai tanácsadással és többéves vállalkozói tapasztalataik megosztásával fogják segíteni a versenyzőket. A nyolc epizódból álló műsor nyertesét a döntőt követően, ősszel ismerhetik meg a nézők.

A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta.


Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok