Internet: ezért húzhatnak le a nagyok

2016. december 15. A hűségidő lejártával főként az internetes szolgáltatáscsomag váltására nyitottak a hazai ügyfelek. Az átlagos ügyfél ragaszkodik valamelyik ismertebb szolgáltatóhoz – derült ki egy felmérésből.

Úgy tűnik, hogy megtérül a reklámra költött összeg, az emberek ugyanis ismert szolgáltatóval szeretnének szerződni, amikor távközlési szolgáltatást vásárolnak – derült ki a Netrisk.hu távközlési szolgáltatási oldalán, a Telenet.hu-n végzett felmérésből. A kérdőívre érkezett hétezer válaszoló 72 százaléka számára fontos szerepet játszik az ismert márkanév, amikor dönt az igénybe vett szolgáltatásról. A szolgáltató vagy díjcsomag váltása mellett nem feltétlenül a költségcsökkentés miatt döntenek: a válaszadók 36 százaléka számára az a cél, hogy a jelenleg fizetett díjért több vagy jobb szolgáltatást találjanak.

Pedig a teljes kínálati paletta a hazai távközlési piacon igen széles: a 10 ezer főnél nagyobb lélekszámú településeken átlagosan 20 szolgáltatóval szerződhet egy ügyfél. A legnagyobb választék a fix internetszolgáltatók körében van: a fenti településkörben átlagosan 13 cégnek van ilyen szolgáltatása, míg a többi szolgáltatást (vezetékes hang, tv, mobiltelefon, illetve mobilnet) átlagosan 7-8 társaság nyújtja. E szolgáltatók közül a legnagyobb ügyfélkörrel a korábbi helyi távközlési hálózatokat üzemeltető, úgynevezett inkumbens szolgáltatók rendelkeznek. Sokszor az ő hálózatukat bérelve juttatja el szolgáltatásait a felhasználókhoz a többi társaság.

A különféle távközlési szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfeleknek mindössze hatoda tudja, mikor jár le a hűségideje – mutat rá Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. – Ez igen alacsony arány, amit nyilvánvalóan erősít az a tény, hogy a hűségidő lejártának jelzésére semmilyen előírás nem kötelezi a szolgáltatót. Ugyanakkor a hűségidő elteltével bármikor dönthetnek úgy az ügyfelek, hogy szolgáltatót vagy díjcsomagot váltanak, és ezzel a lehetőséggel egyre nagyobb arányban élnek is.

Hányan kíváncsiak az alternatív ajánlatokra?


Az ügyfelek alternatív ajánlatokra elsősorban az internetszolgáltatások körében kíváncsiak (86 százalék), de a TV (80 százalék) és mobiltelefon-szolgáltatás (79 százalék) is bírja a többség érdeklődését. Ugyanakkor a vezetékes telefon (41 százalék), illetve a mobilinternet-szolgáltatás (37 százalék) jobbára kívül esik a figyelmükön. Ez utóbbira az a magyarázat, hogy az ügyfelek nem is tudnak arról, hogy a mobiltelefonjukon nem csak az inkumbens társaságok, hanem virtuális szereplők mobilinternet-szolgáltatásai is elérhetők.

A Netrisk.hu fél évvel ezelőtt tette lehetővé oldalán távközlési szolgáltatások egyszerű összehasonlítását és megrendelését. A Telenet.hu néven futó összehasonlító oldalon jelenleg országosan több mint 50 távközlési szolgáltató ajánlatai hasonlíthatók össze gyorsan, áttekinthető formában és rejtett költségek nélkül.

Az oldalon leadott megrendelések megoszlása is azt mutatja, hogy a vezetékes internetszolgáltatások területén zajlik a legtöbb szolgáltató- vagy díjcsomagváltás: a megrendelések 46 százaléka tartozott ebbe a körbe. Csomagajánlatok tették ki a megrendelések további 25 százalékát, a televíziós szolgáltatások aránya 20 százalék volt. a többi szolgáltatás (mobilnet, vezetékes- és mobiltelefon) adta a maradék 9 százalékot.

Ötlete van a spórolásra? Ossza meg a többi olvasóval is!

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok