Ismét lelkesebben költ divatra a magyar

2020. szeptember 8. Sok vásárló már nem próbál takarékoskodni, és ugyanannyit költ ruházati- és divatcikkekre, mint a koronavírus-járvány kitörése előtt – derült ki egy kutatásból. Úgy tűnik, közben fordulóponthoz érkezett a divatcikkek online kereskedelme.

A Glami online divatcikk-kereső platform legfrissebb iparági jelentése szerint, bár a járvány kitörése után az eladások drasztikusan csökkentek, a magyar fogyasztók lassan visszatérnek a járvány előtti vásárlási szokásaikhoz. A válaszadóknak már 40 százaléka állította: ugyanúgy vásárol, mint azelőtt. A némiképp spórolók aránya 32 százalék, és csak 18 százalék tiltotta meg magának a vásárlást az adott körülmények között.

A felmérés során megkérdezettek 50 százaléka állította, hogy már többet költ divatcikkek vásárlására az interneten, mint hagyományos üzletekben, a vásárlók 19 százaléka ugyanannyit költ online, mint offline, és ugyancsak kb. a fogyasztók ötöde (22 százalék) költ többet hagyományos üzletekben, mint az interneten. Ezzel – állítja a Glami – fordulóponthoz érkezett a divatcikkek online kereskedelme Magyarországon; hamarosan többet költünk divatra online, mint hagyományos üzletekben.

A felmérés szerint a fogyasztók az internetes áruházakat elsősorban azért választják a hagyományos boltokkal szemben, mert a keresett termékeket gyakran alacsonyabb áron tudják megvásárolni. Sokan azért is részesítik előnyben az online vásárlást, mert nincs idejük elmenni a fizikai üzletbe (15 százalék), de a fertőzésveszély és a kötelező maszkviselés is visszatartó erő lehet (8 százalék).

A felmérés a fogyasztók iskolakezdéshez kapcsolódó szezonális vásárlási terveire is rákérdezett. Eszerint a magyar szülők 89 százaléka tervezett vásárolni gyermekeinek ruházati cikket és taneszközt az új tanévre. A szülők többsége (59 százalék) 20-50 ezer forintot, 20 százalékuk 50-100 ezer forintot, 13 százalék kevesebb, mint 50 ezer forintot, 7 százalék pedig 100 ezer forint feletti összeget szánt erre a célra.

Szerző: Azénpénzem
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok