Itt a bizonyíték a maradásra: mindenhol erősít az Erste

Fotó: Latzer Anna
2014. március 6. Az Erste Bank folytatja a fiókhálózat felújítását, új elektronikus banki szolgáltatásokat vezet be, tovább növeli a hitelezést a lakossági és a vállalati ügyfélkörben is. A bank megújítása teljes lendülettel folyik. Ez a legjobb bizonyíték arra, hogy az Erste nem tartozik azok közé, akik azon gondolkodnak, hogy maradjanak vagy menjenek – hangsúlyozta az elnök-vezérigazgató.

A rendkívül nehéz körülmények ellenére az Erste Bank üzleti eredménye 2013-ban a várakozásoknak és a realitásoknak megfelelően alakult – mondta Jelasity Radován elnök-vezérigazgató mai sajtótájékoztatóján. A bankcsoport 79,7 milliárd forint működési eredményt ért el, ami 3 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. Az adózás utáni eredmény azonban már jelentős, 25 milliárdos veszteséget mutat a magas adóterhek (főként a tranzakciós illeték) és a kockázati költségek miatt.

A bank erősített a lakossági piacon; tavaly megduplázta részesedését a lakossági hitelkihelyezések területén, a lakosság számára folyósított összes hitel 15,5 százalékát 2013 végén az Erste adta. A lakossági megtakarítások területén pedig 10,8 százalékra nőtt a bank részesedése. A befektetési jegyek piacán 2013-ban a bankcsoport egy hellyel előrelépve a második helyet szerezte meg 16,8 százalékos részesedésével.

A tranzakciós illeték bevezetése miatt a lakosság racionalizálja a banki kapcsolatait, csökkenti a bankszámlái számát. Ennek a folyamatnak az Erste a nyertese, 2013-ban 8 százalékkal nőtt azoknak az ügyfeleknek a száma, akiknek az Erste az elsődleges bankkapcsolata – mondta Harmati László, a bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese. A bank a számlakínálatát az EgySzámla bevezetésével egyszerűsítette, és ezzel személyre szabható bankolást kínál. 

Harmati kiemelte: a pénzintézet megújítása teljes lendülettel folyik. Az Erste 2013 eleje óta 15 fiókot újított fel, és a fiókmegújítás folytatódik. A bank kiemelten fontos célja, hogy értékesítési csatornáinak (fiókhálózat, elektronikus csatornák) és a kiszolgálás minőségének folyamatos fejlesztésével a lehető legmagasabb szintű szolgáltatást nyújtsa ügyfeleinek. A tavaly bevezetett új netbanki rendszernek több mint 240 ezer aktív felhasználója van. Ők havi 570 ezer tranzakciót bonyolítanak.

Az Erste befektetései, aktivitása a legjobb bizonyíték arra, hogy a bank nem tartozik azok közé, akik fontolgatják a kivonulást – mondta az elnök-vezérigazgató.

A bank stabil alapokkal rendelkezik ahhoz, hogy sikeres legyen. Harmati elmondta: az Erste azon kevés bank közé tartozik Magyarország, amely a pénzügyi szolgáltatások teljes skáláját nyújtani tudja ügyfeleinek, a mindennapi banki szolgáltatásoktól kezdve a lakás-takarékpénztári megtakarításokon át a biztosításokig. A bank fiók-, illetve ATM hálózata a harmadik legnagyobb az országban. Az Erste az elektronikus bankolás terén piacvezetővé kíván válni, és középtávon az egyik leginnovatívabb piaci szereplő szeretne lenni az országban. Ennek első lépéseként a hazai piacon elsőként, a napokban indította el a MobilePay névre keresztelt mobilfizetési szolgáltatását. Az év végére több tízezer felhasználóval számolnak.


Kapcsolódó anyagok