Itt a Black Friday, de a fénye már alaposan megkopott

2022. november 25. November utolsó péntekjén rengeteg bolt kezd leárazásokba, számos áruházban pedig már a meg is kezdődtek a karácsonyi akciók. Egy nemzetközi felmérés szerint azonban Magyarország a lista élén áll abban, hogy milyen mértékben veszítették el az érdeklődésüket a vásárlók az elmúlt 3 évben a Black Friday iránt.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) kiadott közleményében azzal dicsekszik, hogy segít és őrködik a karácsonyi vásárlási rohamban. Mint hangsúlyozták, a fogyasztók a GVH honlapján találhatnak részletes információt arról, hogy mikor érdemes a versenyhatósághoz fordulniuk, és milyen típusú vásárlói panaszokban tud más szerv segíteni számunkra. 

A Picodi csapata megvizsgálta a Black Friday ajánlatok keresési statisztikáit Magyarországon és nemzetközi szinten, valamint elemezte a Black Friday és Black Week egyes napjaira és időpontjaira vonatkozó eladási statisztikákat. Mint megállapították:  Magyarország a lista élén áll abban, hogy milyen mértékben veszítették el az érdeklődésüket a vásárlók az elmúlt 3 évben. A nemzetközi átlagosan 43 százalékkal szemben nálunk 53 százalékkal kevesebben érdeklődnek a Black Friday iránt, mint korábban. 
A Picodi úgy látja, hogy a Black Friday akció során egy átlagos kosárérték mintegy 15 ezer forint, az üzletek által kínált kedvezmények átlagosan 41 százalékra rúgnak, a legmagasabb vásárlási számmal rendelkező napszak pedig eset hét és kilenc közötti.
Ez az elemzés szerint valószínűleg nem csak a világjárvánnyal és a bizonytalan pénzügyi helyzettel függ össze, hanem azzal is, hogy a „Black Friday” vagy „Black Week” elnevezéseket túlzottan gyakran használják a november végi leárazásokon kívül más promóciókra is. November vége azonban – nyomatékosították – még mindig aktív időszak a magyar e-kereskedelemben, amikor az eladások száma másfélszeresére nő egy átlagos naphoz képest.

Szerző: Azénpénzem
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok