Itt a lehetőség, bárki lehet sörfőzde-tulajdonos
A Fehér Nyúl az átlagos sörfogyasztó számára is könnyen megjegyezhető a különleges látványvilágáról, söreit körülölelő történetekről, és arról, hogy még az elborultabbnak ható kísérleti sörei is a legmagasabb minőséget képviselik. Az extravagáns felszín mögött egy jól végiggondolt és kivitelezett üzleti modell áll. Ennek eredménye, hogy a nyitás óta eltelt öt évben a bevételt évente átlagosan 29 százalékkal tudták növelni, a lezárások időszakát is beleértve. Ezzel párhuzamosan söreik a magyar piacon túl már az EU-s tagországok közel felében megjelentek a polcokon.
A sörfőzde épületében található a Fehér Nyúl Taproom is, amely mára sok budapesti ínyenc törzshelye lett. Emellett a kóstolóhelyiség, azaz az Üreg ad otthont a minőségi sörfogyasztást népszerűsítő ízhiba tanfolyamoknak. A pandémia sem vetette vissza a lendületet, sőt újabb lökést adott. A helyzetre azonnal reagálva elindult a Fehér Nyúl webshopja, és a sörkóstolók is az online térbe költöztek.
A kisüzemi sörpiac intenzív növekedése a Fehér Nyúl számára is jó lehetőség. A védjeggyé vált kiemelkedő minőség megtartása mellett szeretnék tovább bővíteni termékvonalukat, és még több sörfogyasztóval megismertetni azt. A gyártókapacitást új erjesztőtartályokkal és fahordókkal, a logisztikai hátteret egy korszerű eszközökkel felszerelt raktárral fejlesztenék. További fontos beruházási terveik között található egy saját laboratórium kialakítása, mely a minőségbiztosítási rendszerük új szintre emelését jelentené.
Mindezek megvalósításához keresnek most elhivatott sörkedvelőket és új piacra belépni vágyó befektetőket a Tőkeportál segítségével. Az említett portál egy innovatív pénzügyi szolgáltató, ami a közösségi finanszírozás (crowdfunding) meghonosításával segíti a vállalkozások tőkeemelését online kommunikációs kampányokon keresztül.
A közösségi finanszírozás (crowdfunding) egy innovatív pénzügyi szolgáltatás, ami a vállalkozás tőkeemelését online kommunikációs kampányon keresztül valósítja meg. A közösségi kampányok piactere a közösségi finanszírozási platform. A platformon regisztráló lakossági és intézményi befektetők sokasága (crowd) számos kisebb és nagyobb összegű befektetést hajt végre a kampánygazda vállalkozásba. A több hónapos kampányok során az online fórumon kérdeznek a kampánygazdától és megismerik a vállalkozás működését.
A Fehér Nyúl a tőkebevonás során 10 százaléknyi részesedést kínál befektetésre. Az ebből befolyó összeget a fenti tervek végrehajtására és piacbővítésre használná. A pénzügyi tervek szerint a következő három évben a profitot további fejlesztésre forgatnák vissza, osztalék kifizetését az ezt követő évektől tervezik. Emellett a befektetők jelentős kedvezményekre számíthatnak a Fehér Nyúl sörökre, és ami az ínyencek számára talán a legcsábítóbb: elővásárlási joguk lesz bizonyos különleges főzetekre. Fő üzenetük az, hogy ha csak kevés pénze is van valakinek, de szeretné még inkább magáénak érezni a főzdét, most részvényessé válhat. Már két részvény megvásárlásával, 50 ezer forintos befektetéssel is lehet bárki sörfőzde tulajdonos.A kampány túl van a zárt szakaszon, ami során az előzetesen regisztráltak már befektethettek, és ezzel el is érte a cég a minimum tőkecélját, azaz 50 millió forintot. A maximális tőkecélhoz a következő időszakban még 70 millió forintnyi befektetést szeretnének elérni, amiből minden előzetes tervüket meg tudnánk valósítani.
A befektetésről és a kedvezményekről, rendezvényekről, közösségi eseményekről részletesen a Tőkeportálonlehet tájékozódni és ugyanitt lehet a részvényeket is jegyezni.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: sör, sörfogyasztás, kisüzem, crowdfunding, közösségi finanszírozás