Most cégek munkatársainál próbálkoznak

Itt az újabb telefonás csalás

2023. szeptember 12. Az utóbbi napokban céges telefonszámokat hívnak fel csalók, magukat az OTP Bank ügyintézőinek kiadva. A hívásokat nem az OTP Bank indítja, a hívásban bejelentkező „ügyintézőnek" sincs köze az OTP Bankhoz – hívja fel a figyelmet a pénzintézet.

A magukat OTP-s ügyintézőnek kiadó, telefonon próbálkozó csalók azt használják ki, hogy a munkahelyi telefonszámok sok esetben egyesével követik egymást, így egy-egy munkahelyen több alkalmazott is tapasztalhat ilyen adathalász telefonhívást, akár egy napon belül több alkalommal is. A hívásokat nem az OTP Bank indítja, és a hívásban bejelentkező „ügyintézőnek" sincs köze az OTP Bankhoz – figyelmeztet a pénzintézet.

Általánosan elmondható, hogy a telefonon történő csalások esetén az elkövetők egy bank vagy szervezet dolgozójának adják ki magukat, és egy hamis történetet kitalálva (például azt, hogy gyanús tranzakciót észleltek az áldozat bankszámláján) próbálnak bankkártyaadatokat vagy internetbanki belépési adatokat kicsalni, esetleg távoli elérést lehetővé tevő alkalmazást letöltetni az ügyfél telefonjára (pl. Anydesk, Teamviewer), azzal az indokkal, hogy ez egy biztonsági program.

Mire kell figyelni?

Csalásra kell gyanakodni minden olyan megkeresés esetén (telefonhívás, SMS-üzenet, közösségi oldalon keresztül érkezett üzenet vagy e-mail), amelyben gyanús tranzakcióra hivatkozva arra kérik az embert, hogy adja meg bankkártya adatait vagy utaljon pénzt a számlájáról, vagy telepítsen ismeretlen alkalmazásokat a számítógépére vagy a telefonjára. Az OTP Bank soha nem kéri ezeket az adatokat, illetve ilyen műveletek elvégzését – figyelmeztet a bank. Ezért ne tegyünk eleget ezeknek a kéréseknek! Ha gyanú vagy kétség merül fel, fel kell hívni a bankot közvetlenül és ellenőrizni kell a megkeresés valódiságát.

Szerző: L.J.
Címkék:  , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok