Elfelejtjük a biztosítási évfordulónkat
2024. október 17.
Árérzékenyek az autósok, és szívesen váltanának olcsóbb kötelező gépjármű-felelősségbiztosításra, azonban a többségnek év közben van az évfordulója, ezért elfelejti a szerződés felülvizsgálatát – derül ki egy felmérésből. Az Azénpénzem.hu annak idején is sokszor megírta, hogy a kampány kinyírása betesz a biztosítóváltásnak, ami nem az autósok érdeke.
Ismét nekünk lett igazunk – mondhatnánk büszkén, de inkább keserűen állapítjuk meg a tényt most a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (kgfb) kapcsolatban. Sokszor megírtuk ugyanis, hogy a kgfb-kampány kinyírása nem jó az autósoknak, ugyanis kampány nélkül kevesebben fognak váltani, hiszen semmi nem hívja fel a figyelmet az évfordulóra, a biztosítási díjak összehasonlítására. Az azóta eltelt idő minket igazolt.
Amióta megváltoztatták a szabályokat, évről-évre csendesebb az őszi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány. Tavaly az 5,73 millió kgfb-szerződésből (ebből 4,078 millió személygépjármű) már csak 850 ezer számított érintettnek, köztük 450 ezer magántulajdonban lévő személygépkocsi üzemben tartója.
Mivel már nincs akkora hangsúly a novemberi kampányokon, és az autósok döntő hányadának év közben van az évfordulója, hajlamosak elfelejteni a szerződéseik felülvizsgálatát. Így könnyen az elérhetőnél magasabb díjú szerződésben ragadnak. Pedig a piacon szinte mindenki (98 százalék) egy olcsóbb ajánlatra váltana, mégis sokan nehézségekbe ütköznek – derül ki a Groupama Biztosító megbízásából, az NRC által készített országos kutatásból.
Az online felhasználók közül többen (a válaszadók 70 százaléka) nyilatkoztak úgy, hogy a díjszabáson túl egy esetleges pluszszolgáltatás is váltásra ösztönözhet, jellemzően ilyen lehet egy 0-24 órán keresztül hívható, ingyenes autómentés asszisztencia szolgáltatás. Választási szempont lehet az is, ha a biztosítóváltási folyamat gyorsan és online végezhető (a megkérdezettek 63 százaléka szerint ez kulcstényező). A kevésbé árérzékeny ügyfelek egy adott biztosítóval kapcsolatos saját pozitív tapasztalataik miatt lehetnek hűségesek.
Szobonya László, a Groupama lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment vezetője szerint a rendszeres felülvizsgálatok, a jobb ajánlatok keresése az ügyfelek anyagi érdeke.
Szerző: Lovas Judit
Címkék: kgfb, kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás, autósok, biztosítók, Groupama, díjak, évforduló
Kampány nélkül drágább biztosításban ragadnak az autósok
Fotó: clipart.com
Ismét nekünk lett igazunk – mondhatnánk büszkén, de inkább keserűen állapítjuk meg a tényt most a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (kgfb) kapcsolatban. Sokszor megírtuk ugyanis, hogy a kgfb-kampány kinyírása nem jó az autósoknak, ugyanis kampány nélkül kevesebben fognak váltani, hiszen semmi nem hívja fel a figyelmet az évfordulóra, a biztosítási díjak összehasonlítására. Az azóta eltelt idő minket igazolt.
Mi változott?
Annak idején, még 2010. január 1-je előtt az autósok egységesen január elsejei évfordulóval köthettek kötelező biztosítást. Az azóta (akár újonnan, akár használtan) megvásárolt gépjárművek szerződéseinél ugyanakkor már nem a naptári év kezdőnapja, hanem a megvásárlás napja számít évfordulónak, amikor lehetőség van biztosítót váltani. 2010 óta tehát évről évre csökken az év végén forduló kgfb-szerződések aránya. Így egyre kevesebben érintettek az év végi váltásban és az azt megelőző kgfb-kampányban. Ráadásul a biztosítók 2013-tól év közben is hirdethetnek új tarifákat, tehát nem azokkal a díjakkal találkoznak az autósok év közben, mint amivel előző ősszel.Amióta megváltoztatták a szabályokat, évről-évre csendesebb az őszi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány. Tavaly az 5,73 millió kgfb-szerződésből (ebből 4,078 millió személygépjármű) már csak 850 ezer számított érintettnek, köztük 450 ezer magántulajdonban lévő személygépkocsi üzemben tartója.
Mivel már nincs akkora hangsúly a novemberi kampányokon, és az autósok döntő hányadának év közben van az évfordulója, hajlamosak elfelejteni a szerződéseik felülvizsgálatát. Így könnyen az elérhetőnél magasabb díjú szerződésben ragadnak. Pedig a piacon szinte mindenki (98 százalék) egy olcsóbb ajánlatra váltana, mégis sokan nehézségekbe ütköznek – derül ki a Groupama Biztosító megbízásából, az NRC által készített országos kutatásból.
Pedig árérzékenyek az autósok
Az 1000 fő megkérdezésével végzett reprezentatív kutatásból kiderült, hogy a kgfb valóban egy kifejezetten árérzékeny termék. Meglepő módon az árérzékenység ráadásul egyáltalán nem függ össze a jövedelmi helyzettel, inkább attitűdalapú – derült ki a válaszokból. A felmérés szerint nemcsak hogy szinte mindenki váltana, ha olcsóbb ajánlatot kap, de a válaszadók 72 százaléka már kevesebb mint 10 ezer forint éves megtakarítás esetén is mozdulna. Mindezek ellenére manapság mégsem aktívak a gépjármű-tulajdonosok. A tulajdonos- vagy üzembentartó váltásokat figyelmen kívül hagyva, az évfordulós szerződések jó, ha 20 százaléka esetében történik biztosítóváltás – írja közleményében a Groupama Biztosító.Nehézségek a váltásban
A kutatásban résztvevők visszajelzései alapján a váltási kedvet leginkább az gátolja, ha valamilyen nehézségbe ütköznek. Ilyen nehézség lehet, hogy nincs elegendő idő az adminisztrációhoz és a biztosítók ajánlatainak megismeréséhez, bonyolultnak érzik a folyamatot vagy egyáltalán nem tudják, hogy mikor lenne lehetőségük egy új biztosításra váltani. A másik szempont az árazás, azaz megfizethetőnek tartják a jelenlegi szerződésüket, illetve nem hiszik, hogy kedvezőbb ajánlatot találnának a piacon. A felmérésből kiderült az is, hogy tízből hat ügyfél még vezetési szokásokat mérő készüléket is használna, ha ezzel csökkenthetné a biztosítása díját.Az online kötők tudatosabbak
2023-ban a magyarok többsége (62 százalék) még tanácsadói segítséggel kötött kötelező biztosítást. A kutatásból kiderült, hogy az internetezők túlnyomó többsége valamilyen ár-összehasonlító oldalt nézett meg először, ugyanakkor közel egynegyedük a biztosítók saját honlapján kötött szerződést.Az online felhasználók közül többen (a válaszadók 70 százaléka) nyilatkoztak úgy, hogy a díjszabáson túl egy esetleges pluszszolgáltatás is váltásra ösztönözhet, jellemzően ilyen lehet egy 0-24 órán keresztül hívható, ingyenes autómentés asszisztencia szolgáltatás. Választási szempont lehet az is, ha a biztosítóváltási folyamat gyorsan és online végezhető (a megkérdezettek 63 százaléka szerint ez kulcstényező). A kevésbé árérzékeny ügyfelek egy adott biztosítóval kapcsolatos saját pozitív tapasztalataik miatt lehetnek hűségesek.
Szobonya László, a Groupama lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment vezetője szerint a rendszeres felülvizsgálatok, a jobb ajánlatok keresése az ügyfelek anyagi érdeke.
Szerző: Lovas Judit
Címkék: kgfb, kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás, autósok, biztosítók, Groupama, díjak, évforduló
Kapcsolódó anyagok
- 2024.12.09 - Indokolatlanul sokat fizetnek biztosításra az autósok
- 2024.12.02 - Nem kötelező a téli gumi, de a nyárival közlekedők nagyon megbánhatják
- 2024.11.29 - Egy helyben fut a biztosítási szektor
- 2024.11.26 - Már ketyeg a visszaszámláló a kötelezőnél
- 2024.11.25 - Milliókat büntettek az autópályákon matrica miatt
- 2024.11.21 - Rekordra futhatnak a használtautó eladások
- 2024.11.11 - A biztosítást váltók 30 százalékot spóroltak a kötelezőn
- 2024.11.06 - Átlag 13 ezret spóroltak a kgfb-t gyorsan váltók
- 2024.11.04 - Csendben indult el a kgfb-kampány
- 2023.11.28 - Pénteken éjfélig mondhatjuk fel a kötelező biztosítást
- 2023.11.16 - Már csak két hetük van az autósoknak a biztosító lecserélésére
- 2023.05.31 - Nagyot drágult a kötelező
- 2023.02.20 - Nagyot drágult a kötelező felelősségbiztosítás
- 2022.11.14 - 40 százalékkal is nőhet a kgfb díja
- 2021.02.09 - Most megtudhatja, mennyivel fizet többet a kötelezőre
- 2018.05.09 - Brutálisan drágult a kötelező
- 2013.01.09 - Kgfb: márciustól drágulás jön az autósoknak
- 2012.10.26 - Drágulás jön jövőre az autósoknak
További kapcsolódó anyagok