Kamu a másnaposságra kínált gyógyír?
2023. február 16. A másnaposság kellemetlen hatásai ellen kínált üdítők forgalmazó a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyanúja szerint megtévesztetik a fogyasztókat. Az országos tévéreklámokban, illetve az interneten olyan egészségre ható állításokkal népszerűsítik ugyanis a terméket, amelyek valószínűsíthetően nem felelnek meg az élelmiszerekre irányadó ágazati szabályoknak.A nemzeti versenyhatóság eljárást indított a Regenera revitalizáló és másnaposság elleni ital gyártójával és forgalmazójával, az SSHS Group Kft.-vel és a Regenera Hungary Kft.-vel szemben. A GVH gyanúja szerint ugyanis a cégek országos tévéreklámokban, illetve az interneten olyan egészségre ható állításokkal népszerűsítették az üdítőitalt, amelyek valószínűsíthetően nem felelnek meg az élelmiszerekre irányadó ágazati szabályoknak. Az élelmiszer-reklámozásra vonatkozó rendelkezések áthágásával a két cég feltehetően megtévesztette a fogyasztókat a termék egészségre gyakorolt hatásait illetően.
A Regenera üdítők összetevői a társaság honlapja szerint felgyorsíthatják az alkohol lebomlását. A kellemetlen hatások pedig elsősorban azért jelentkeznek, mert az alkoholt az emberi szervezet igen lassan tudja lebontani (metabolizálni). Az itallal viszont a „szervezetben elegendő mennyiségben jelenlévő antioxidánsok megszüntetik a szabadgyököket, és emiatt nem alakulhat ki a jól ismert másnaposság, gyötrő fejfájás, émelygés”. A szervezetben elegendő mennyiségben jelenlévő antioxidánsok megszüntetik a szabadgyököket, és emiatt nem alakulhat ki a jól ismert másnaposság, gyötrő fejfájás, émelygés
A GVH hangsúlyozta, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
Szerző: Azénpénzem
Címkék: versenyhatóság, reklám, GVH, vizsgálat, Regenera, másnaposság, üdítő
Kapcsolódó anyagok
- 2024.03.20 - A GVH szerint átverte a játékosokat a Lottoland
- 2023.08.18 - Durva vitaminos átverésre csapott le a GVH
- 2023.05.18 - Vizsgálja a GVH az Eventim költségeit
- 2023.05.06 - Kiderült, nagyon becsapták a vevőket a Norbi Update termékekkel
- 2023.04.25 - Lecsapott a GVH a becsali sportfogadásra
- 2023.02.28 - Lecsapott a versenyhivatal az egyik legnagyobb hazai üdítőgyártóra
- 2023.02.21 - Százmilliós nagyságrendben fizet becsapott ügyfeleinek a Wish
- 2023.02.09 - Élelmiszerpiaci szereplőkre csapott le a versenyhatóság
- 2023.02.07 - Ismét versenyhatósági célkeresztben a Wizz Air
- 2023.01.30 - Megszegte vállalását az eMAG, ezért újabb bírságot kapott
- 2023.01.26 - Számos vállalást tett a Google
- 2023.01.20 - Trükkös előfizetések? Már a kártyacégek is lépnek
- 2023.01.18 - Most a GVH-val törnék le az inflációt
- 2023.01.12 - Maximális bírságot szabtak ki az Elf Bar árusítójára
- 2022.12.07 - Beperli a GVH-t az AIR7 brand tulajdonosa
- 2022.12.02 - Jókora bírságot ért a kamu tüdővitamin
További kapcsolódó anyagok