Kamu végkiárusítás, fiktív akciók miatt vizsgálják a szőnyegáruházat
2022. április 21. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) bejelentette: vizsgálatot indított a Szőnyeg galéria Kft.-vel szemben. Gyanújuk szerint a budapesti cég többek között ál-végkiárusítással és fiktív akciókkal próbálhatja csábítani a vevőket.A nemzeti versenyhatóság eljárást indított a Szőnyeg galéria Kft.-vel szemben. Az erről kiadott közlemény szerint a vállalkozás többek között a legnagyobb kereskedelmi televíziókban, illetve országos rádióadókon futó reklámjai több szempontból is megtéveszthetik a fogyasztókat.
A GVH gyanúja szerint a cég feltehetően megalapozatlan állításokkal hirdeti piacelsőségét és termékválasztékának nagyságát (például „A legnagyobb és legjobb szőnyeg választék Magyarországon”). A vállalkozás emellett olyan „eredeti” árakat tüntethet fel az akciós árai alapjául, amelyeket korábban vélhetően sohasem alkalmazott. A szőnyegkereskedés továbbá megtévesztően állíthatja, hogy végkiárusítást tart, „felszámolási kedvezményt” ad minden szőnyegre, illetve „véglegesen bezárja üzletét” – miközben nem áll szándékában felhagyni a tevékenységével.
Az ál-végkiárusításhoz hasonlóan, a fogyasztók mihamarabbi vásárlásra sürgetését szolgálhatták a cég honlapjának egyes elemei is – így például egy visszaszámláló óra, amelynek feltehetően nem volt valódi hatása az akció elérhetőségére. A GVH mindemellett hangsúlyozza: a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette.
Szerző: Azénpénzem
Címkék: versenyhatóság, GVH, reklám, szőnyeg, akció, végkiárusítás