Kiderült hány magyart érint a telekommunikációs gigaüzlet

2018. május 9. Megszólalt a magyar UPC-t a Vodafone-nak eladó cég, így kiderült, miért szánták el magukat az értékesítésre. A társaság tájékoztatásából pontos képet alkothatunk arról is, hogy hány magyart érint a telekommunikációs gigaüzlet.

Mint korábban megírtuk: már hivatalosan is bejelentették, hogy a UPC-t is birtokló Liberty Global eladja német, román, cseh és magyar leányvállalatait a Vodafone csoportnak. A Liberty Global tudatta, hogy az ügylet lezárására várhatóan 2019 második felében (tehát az eredetileg feltételezettnél később) kerül majd sor.

A tranzakció végleges lezárását követően – hangsúlyozta a társaság – a Liberty Global továbbra is Európa vezető kábeltelevíziós és szélessávú szolgáltatója marad egyesült királyságbeli, írországi, belgiumi, svájci, lengyel és szlovák érdekeltségekkel. Az ezekben az országokban lévő vállalatok 24 millió háztartást érnek el, 26 millió tévé, szélessávú- és vezetékestelefon-előfizetőt és 6 millió mobil előfizetést szolgálnak ki. A Liberty Globalnak ezen túlmenően 50 százalékos részesedése van a hollandiai VodafoneZiggo vállalatban, amely 4 millió előfizető számára 10 millió vezetékes és 5 millió mobil előfizetést nyújt.
 A vállalat 2017. december 31-i adatai szerint a UPC a közel 1,8 millió magyarországi háztartást elérő, korszerűsített és folyamatosan bővülő hálózatain összesen 683,1 ezer kábeltelevíziós, 664,6 ezer szélessávú internetes, 628 ezer vezetékes telefon és 88,4 ezer mobilszolgáltatást üzemeltet.

Érzékelhető örömmel tudatták, hogy a cég számára mennyire jó üzletet sikerült kötniük (a közlemény egyébként arra is rávilágított, hogy a tranzakció legnagyobb jelentősége a veszteség németországi vállalat tartozásokkal együttes „elpasszolása” lehetett). Ma Európának – szögezték le – minden eddiginél nagyobb szüksége van olyan megfelelő nagyságú országos piaci kihívókra, amelyek hajlandóak beruházni az új generációs mobil, televízió- és szélessávú szolgáltatásokba. A Liberty Global megállapodást kötött, hogy bizonyos átmeneti szolgáltatásokat biztosít maximum 4 évre. Ezek a szolgáltatások elsősorban a hálózati, technológiai és informatikai funkcióhoz kötődő feladatok. Az éves díj a Vodafone által igénybe vett szolgáltatások szintjétől függ majd.

A magyarokat persze leginkább az érdekelheti, hogy így eltűnik a piacról a UPC. Ez pedig nem csekély változás. A UPC Magyarország vezető integrált infokommunikációs szolgáltatója, amely 1998 óta van jelen a piacon. Kábelhálózatain országszerte közel 350 településen biztosít televíziós, szélessávú internet és vezetékes telefon szolgáltatásokat. Mobilszolgáltatását 2015-ben indította el, elsőként kínálva korlátlan adatforgalmú, hűségidő nélküli díjcsomagokat és hálózatfüggetlen készülékeket. Most persze mindenkit az foglalkoztat, hogy a felvásárlást követően a milyen változásokra számíthatnak az ügyfelek.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok