Kiderült, mivel készül az Allianz a kampányra

Allianz Hungária Biztosító budapesti székháza
Fotó: Lovas Judit
2025. február 19. Az extrém időjárás hatalmas károkat okozott a világon, itthon is nő a lakásbiztosítások iránti érdeklődés a nagyobb viharok idején. Éppen ezért fontos, hogy milyen biztosítással rendelkezünk, milyen a szolgáltatás, amit kapunk – hangsúlyozták az Allianz Biztosító mai, a lakásbiztosítási kampány indulásának apropóján meghirdetett sajtóbeszélgetésén.

Tavaly világszerte súlyos természeti csapásokkal szembesülhettünk, amelyek nemcsak gazdasági és társadalmi, de hatalmas ökológiai károkat is okoztak. Ilyen volt az erdőtűz Chilében és Brazíliában, Dél-Kelet Ázsiában a tájfun, a földrengés Ázsiában, a súlyos viharok, hurrikánok az Egyesült Államokban. Ezek több tízmilliárd dolláros károkat jelentettek. Tavaly szeptemberben a Borisnak elnevezett vihar okozta árvízkárokat Magyarország megúszta, de így is jelentősen megugrott a kárbejelentés az Allianznál – mondta Vámos Levente, az Allianz Hungária vezérigazgató-helyettese a társaság mai sajtótájékoztatóján. Néhány nap alatt 1115 viharkárt, 594 beázást, 138 esetben pedig tető- vagy panelhézagot jelentettek be az ügyfelek.

Nagyobb viharkárok esetén megfigyelhető, hogy megnő a biztosításkötési hajlandóság. Ugyanakkor a szakember felhívta a figyelmet, hogy a biztosításnál van egy bizonyos várakozási idő, és csak ennek letelte után fizeti a károkat a biztosító.   

Az Allianz mintegy félmillió lakásbiztosítást kezel, évente átlagosan 80-90 ezer kárbejelentés (a lakásbiztosítások mintegy 18 százaléka) érkezik, amit egy-egy nagyobb viharszezon nagyon meg tud dobni. A viharral sújtott években 100 ezer fölé is nőhet a károk száma. Ez azt jelenti, hogy átlagosan ötévente keletkezik kára egy-egy ügyfélnek. Az átlagkár 150 ezer forint alatti, az üvegtörésnél 70 ezer forint körüli.

Időben is elkezdtek széttolódni a károk. Míg korábban voltak viharral sújtott időszakok, ez mára megváltozott. Egyre többféle, új kár is keletkezik. Ilyenek a korszerű eszközök, a napelemek, a hőszivattyúk esetében bejelentett kár– hangsúlyozta Antalffy Dániel, az Allianz lakossági alkuszi értékesítési igazgatója.

Jön a kampány

Bár Magyarországon a biztosítási piac mindössze a GDP 2-2,2 százalékára rúg, a lakásbiztosítások esetében a lefedettség 75 százalék, ami kiemelkedően jó. A penetrációt innen tovább növelni már nehéz – mondta a vezérigazgató-helyettes.

Az Allianz lakásbiztosítási portfoliója nagyon fiatal, 90 százaléka 6 évnél fiatalabb szerződés – mondta Tollmayer György, az Allianz lakossági vagyon termék- és portfólió menedzsment osztályának vezetője. Ez a biztosítási összegek rendszeres felülvizsgálatát jelenti.

Tavaly az Allianz nem hirdetett külön tarifát a lakásbiztosítási kampány idejére. Vámos Levente az Azénpénzem.hu kérdésére elmondta: a tavalyi kampány eredményeként stagnált (mínusz nulla lett) a lakásbiztosítási szerződésszám az Allianznál.  

A biztosítások medián díja jelenleg 51 ezer forint körül van. A függő ügynöki hálózattól jön az értékesítés többsége, az ügyfelek kétharmada ragaszkodik a személyes tanácsadáshoz. Csak a kötések egyharmada érkezik más csatornán: saját honlap, netes összehasonlítás, call center. Portálunk kérdésére a szakember elmondta: MFO-t (minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítás) is kínál az Allianz, de döntő többségében nem ezt kötik az ügyfelek. Jellemzően a társasházakban élők választják az MFO-t ingóság biztosítására, amikor magának a társasháznak már van biztosítása az ingatlanra. Portálunk kérdésére, hogy miért drágább sokszor az MFO, Vámos azt mondta: nehézséget jelent az előírt határidők betartása, különösen, ha nagy volumenben jelentkeznek a károk, ami többletköltséget jelent.

Régi-új termékek

Az Allianz hatodik éve csomagtermékeket kínál a lakásbiztosítások esetében. Ezeket most frissítették a kampányra. Az eddigi Max csomagot az ügyfelek több mint 90 százaléka választotta, ennek lesz egy árversenyre jobban optimalizált Plus csomag változata. Mindegyik ugyanazt a fedezeti kört tartalmazza, de a Plus belimitál néhány kárkifizetést, így az árversenyre alkalmasabb. Az ügyfelek egyébként sokszor önrésszel kötik meg a Max csomagot. Visszahozzák Pro néven a korábbi all risk csomagot is.  
Vámos Levente hangsúlyozta: assistance szolgáltatás minden biztosításhoz jár. Ennek keretében évi négyszer 150 ezer forint értékben vehetik igénybe az ügyfelek otthoni vészhelyzetre önrészmentesen a szolgáltatásokat, mint például duguláselhárítás, mosógépszerelés, saját ingatlanba bejutás és zárcsere, villanyszerelés.
Évente több tízezren élnek is ezzel a lehetőséggel.

Megjelent itt is a zsugorinfláció

A sajtóbeszélgetésen hangsúlyozták, hogy a lakáskampány egyre inkább eltolódik abba az irányba, hogy keresik az ügyfelek az olcsóbbat, de a belső tartalmat kevesebben veszik figyelembe.  Ugyanakkor olyan új termékek is megjelennek a piacon, amelyek már nem mindig tartalmazzák a legalapvetőbb fedezetek valamelyikét. Így a szolgáltatás színvonalának csökkentésével leplezik az áremelést. A hiányzó kockázat aztán később derül ki, amikor a biztosító nem fizet a kárra.

A tavalyi kampányban megkötött biztosítások évfordulója is most következik, de aki elégedett, nem változott az élethelyzete sem, aligha fog mozdulni. Az Allianz felmérése szerint az ügyfelek 60 százaléka váltana lakásbiztosítást, ha cserébe jobb fedezetet kapna. A biztosítás díja csak 34 százalék szerint fontos tényező a váltásban.

Szerző: Lovas Judit
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok