Látszik a kényszerű spórolás a boltokban

Minden harmadik forintot az önkiszolgáló kasszáknál fizetnek
Fotó: Spar
2021. március 24. Az akciós termékek részesedése nagyon megnőtt, a fogyasztók gyorsan áttértek az alacsonyabb árfekvésű cikkekre – mondta el a járvány egyik hatásaként Heiszler Gabriella ügyvezető igazgató a Spar éves sajtótájékoztatóján. Az áruházlánc egyébként remek adatokról számolt be.

A Spar Magyarország forgalma 2020-ban közel 740 milliárd forint volt, ami 8,7 százalékkal haladja meg az előző évit. A vállalat tavaly 28,7 milliárd forintot fordított beruházásokra, bővítette logisztikai központjai területét, fejlesztette üzlethálózatát is, valamint egy új üzemegységgel növelte húsüzemi gyártási kapacitását Perbálon  A 13 ezer főt foglalkoztató társasághoz 588 üzlet tartozik, amelyek közül már 207 magyar kiskereskedő által üzemeltetett partnerbolt.

A keresletnövekedés miatt 2020-ban a cég 144 főre növelte az online shopban tevékenykedő kollégái létszámát, és bővítette a kiszállítási idősávokat is. A kiszállítási és a Drive-In átvételi lehetőség is egyre nagyobb népszerűségnek örvend, ezért tavaly újabb helyszínekkel bővült a webshop kiszállítási területe: helyszíni átvétellel a tatabányai Interspar is csatlakozott az online shophoz, július közepétől pedig a Velencei-tó környékén is bevezették a házhozszállítási szolgáltatást.

Heiszler Gabriella ügyvezető igazgató szerint, bár fontosnak tartják az online rendelés lehetőségét, azt azért látni kell, hogy ez jelenleg még egy közepes budapesti bolt forgalmát adja. Középtávon az árbevétel 5-6 százalékát is adhatja majd a webes kiszolgálás, de ez még a jövő zenéje.  A rendelések járvány miatti megugrásának hatására – ismerte el az ügyvezető – valóban sokszor nem tudták a kért terméket szállítani a vevőknek. Az idén februárra viszont 2020 májusához képest felezték az egyedi termékekből sikertelen ellátások számát.

A járvány üzleteikre gyakorolt hatásáról Heiszler Gabriella elmondta: az akciós termékek részesedése érzékelhetően nagyon megnőtt, a fogyasztók gyorsan áttértek az alacsonyabb árfekvésű cikkekre. Tapasztalat még, hogy vevőik ritkábban, de akkor nagyobb értékben vásárolnak. Az üzletekben átlagosan 10 százalékkal csökkent a vásárlók száma. Forgalmukat a szakember szerint a kijárási korlátozásnál erőteljesebben érintette a home office, az iskolák bezárása. Emiatt esett például nagyot a Spar belvárosi forgalma.

Szerző: Azénpénzem
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok