Még mindig vannak, akik fülkéből telefonálnak

2021. július 23. A nyilvános telefonokról jelenleg átlagosan 50 hívást kezdeményeznek havonta. Ezeknek a készülékeknek a fenntartása – ami veszteséget okoz a szolgáltatónak – kötelező.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kijelölő határozata szerint a Telekomnak az egyetemes szolgáltatási területén minden háromezer főnél kisebb lélekszámú településen legalább egy, a nagyobb településeken pedig háromezer lakosonként legalább egy nyilvános telefonállomást kell működtetnie – írta meg a Világgazdaság. Például a 43 ezer lakosú Hódmezővásárhelyen legalább 14 nyilvános telefonnak kell rendelkezésre állnia. Másrészt azért van erre szükség, mert még mindig vannak, akik rendszeresen használják ezeket a készülékeket. 
A nyilvános telefonok üzemeltetésének költsége éves szinten több százmillió forintra rúg, ennek csak töredéke a használatukból származó bevétel – húzta alá a Magyar Telekom kommunikációs igazgatósága, de pontos összeget nem kívántak közölni a lappal.    
A nyilvános telefonokon a cikk szerint a 2000-es évek elején még havonta átlagban több mint tíz órát telefonáltak a Telekom ügyfelei. Öt évvel később az átlag hat órára, 2010-re pedig már csak alig több mint másfél órára csökkent. Ma havonta átlagosan kevesebb mint fél óra az egyes nyilvános készülékek használati ideje. Egy készülékről havonta átlagosan valamivel több, mint 50 hívást kezdeményeznek, vidéken és a fővárosban is vannak olyan készülékek, amelyeket egyáltalán nem használtak, és olyanok is, amelyek használata átlag feletti.

A telefonfülkék többsége érmével – 10, 20, 50, 100 forint, illetve 50 cent, 1 és 2 euró – használhatók. A nyilvános telefonállomások igénybevételéért impulzusalapú díjat alkalmaz a szolgáltató. Az érmével működő nyilvános állomásokról kezdeményezett hívások egy impulzusának díja 50 forint, ezért a díjért belföldi vezetékes hívószámmal 43 másodpercet, mobilhívás esetén pedig 15 másodpercet lehet beszélni.

Szerző: Azénpénzem/Világgazdaság
Címkék:  , , ,

Kapcsolódó anyagok