Még többet vásárolunk online
2016. szeptember 1. Töretlenül növekszik a hazai online kiskereskedelem. A piac az idei első félévben 18 százalékkal bővült. A nyári sportesemények jelentősen megtolták a szórakoztató elektronikai termékek forgalmát – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatásából.A teljes hazai online kiskereskedelem forgalma 2016 második negyedévében 15 milliárd forinttal és mintegy harmadával több tranzakciós eredménnyel múlta felül az első negyedév teljesítményét. Ezzel az első félévben – a tavalyi év első félévéhez képest összességében csaknem 18 százalékos bővüléssel – közel 131 milliárd forintos forgalmat ért el a szektor.
A termék kategóriák közül a szórakoztató elektronika forgalma volt a legnagyobb közel 11 milliárd forinttal, ami 46 százalékkal több, mint 2015. második negyedévében. Az eladásokat nagyban segítette a labdarúgó Európa-bajnokság. A nagyobb értékű műszaki cikkek iránt megnövekedett kereslet hatással volt az átlagos kosárértékre is, ami megközelítette a 11200 forintot, szemben a 2015 nyár elején elért 10 ezer forintos átlaggal. A harmadik negyedévben az olimpia és az iskolakezdés köré épülő kampányok hatására várhatóan tovább erősödik a szektor.
Marketing nélkül már nem megy
A webáruházakban a műszaki cikkek és szurkolói termékek értékesítési volumenének növeléséhez nagymértékben hozzájárult a labdarúgó Európa-bajnoksághoz köthető különféle marketing eszközök alkalmazása is. Ráadásul a kereskedők körében évről-évre egyre tudatosabb és szorosabb a marketinghez fűződő viszony. A fokozódó kínálat- és árverseny miatt, a ”felszínen maradás” minden korábbinál jobban függ a megfelelő mennyiségű és minőségű marketing aktivitástól.A webáruházak több mint kétharmadának üzleti tevékenysége már egy előre megtervezett marketingterv mentén működik. A stratégiák között azonban ma még jóval elterjedtebb a kampányszemléletű tervezés, így a stratégiával rendelkező kereskedők többségénél az egyes eszközöknek és média felületeknek még nincs dedikált költségvetése.
A hazai webáruházak – erőforrástól függően – egyszerre átlagosan négyféle marketing eszközt vesznek igénybe, és ezek segítségével igyekeznek minél nagyobb értékesítési mutatókat elérni. Használati intenzitás tekintetében a legnépszerűbb marketingeszköznek továbbra is az árösszehasonlító oldalak számítanak. Segítségükkel a legkisebb, frissen indult kereskedők is „felkerülhetnek a térképre”. Évről-évre egyre többen építik fel oldalukat az aktuális keresőoptimalizálási (SEO) standardoknak megfelelően, miközben továbbra is népszerűek a már-már klasszikus eszköznek számító Google hirdetések is. Az utóbbi egy év során a legnagyobb változás a Facebook tekintetében történt. Amellett, hogy a kereskedők 78 százaléka már jelen van a legnagyobb közösségi oldalon, egyre többet hirdetnek is a segítségével.
Kedvezmények
A webáruházak többségének a „promóció” többnyire még mindig a termék- vagy kosár-százalékos kedvezmény adását jelenti, miközben az „akciózás” már egyre inkább nemcsak a leárazásokról, hanem az online vásárlás élményéről is szól. A kifejezetten egy napig tartó akciók esetében – a népszerű „fekete pénteknek” is köszönhetően – az átlagosan elérhető kedvezmény mértéke a tavalyi évhez képest a duplájára emelkedett. Az egyre változatosabb akciós lehetőségek, a konkurenciaharc és a jelentős árengedmények miatt az online vásárlók immár átlagosan 12 százalékos kedvezményben részesülhetnek a meghirdetett leárazások keretében.100 látogatásból 2 vásárlás
A bővülő marketingmix eredménye konverziós mutatóval mérhető, melyből kiderül, hogy száz látogatásra hány tényleges vásárlás jutott. Ebben a tekintetben a piaci átlag jelenleg 2,1 százalék, azaz 100 látogatás átlagosan 2,1 vásárlást eredményez. Ez a mutató azonban nagymértékben függ az alkalmazott marketingeszközöktől és a forgalmazott termékek körétől is. Utóbbi esetében a számítástechnika szektor jár az élen a maga 2,6 százalékos arányával, miközben az otthon, kert szektorban mindössze 1,4 százalékot tudnak elérni az online áruházak.Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: online kereskedelem, webáruház, GKI Digital, Árukereső.hu
Kapcsolódó anyagok
- 2019.09.10 - Egymásnak adnak tanácsot a vásárlók
- 2018.08.15 - Online kereskedelem: a multik fognak uralkodni
- 2017.05.25 - Befellegzett az ingyenes szállításnak?
- 2016.12.19 - Sarki kisbolt? Lehet, hogy hiába keresed majd
- 2016.11.25 - Karácsonyra vásárol? Tájékozódjon, meddig viheti vissza!
- 2016.10.20 - Összebútorozott a Media Markt és a Tesco
- 2016.10.06 - Holnap érdemes böngészni a webshopokat
- 2016.09.04 - Így verhetnek át online vásárlásnál
- 2016.08.18 - A Foxpost felvásárolta riválisát
- 2016.05.26 - Netes vásárlás: gombamód szaporodnak az átvételi pontok
- 2015.11.25 - Pénztárca kímélő tippek karácsonyra
- 2015.09.01 - Száguld a netes vásárlás
- 2015.07.08 - Itt a webáruházak toplistája
- 2014.10.20 - Értékelték az online vevők tapasztalatait
További kapcsolódó anyagok