Megérkezett a ruházati nyári vásár

Fotó: Promod.hu
2019. július 19. Nyáron kevesebbet költünk ruhafélékre, júliusban, augusztusban, a megelőző hónaphoz képest. Ezért is nyomulnak a ruhás boltok az akciókkal, hogy némi kedvet csináljanak a vásárláshoz.

A H&M, a fast fashion lovagja 70 százalékos árengedményt hirdet. A C&A, a másik nagy ruhás lánc nem akar lemaradni, ő is ennyivel nyomul, és nincsenek ezzel a leárazási ütemmel egyedül – írja a Blokkk.com. A kereskedelemmel foglalkozó portál szerint bőven akad féláras akció is, de azért nem árt az óvatosság. Közelebb hajolva a kirakathoz, vagy a reklámújsághoz már kiolvasható az "akár", vagy az "ig" szócska, ami azt jelzi, hogy nem minden olcsóbb 50-70 százalékkal, csak amit a boltos vásárlócsalogatónak kikiált.
Nem sokat kell bíbelődni az akciós táblákkal, mivel évről-évre hasonló a leárazások mértéke. A leárazott cuccokon spórolhatsz ugyan – írja a Blokkk.com –, de ezt majd visszafizeted, amikor újat veszel. 
Júniusban a féléves csúcson, vagy csúcsközelben futnak az eladások, júliusban azonban fékeznek a vásárlók. A portál szerint ezért is indítja sok bolt a nyári akcióját nyár derekán, vagy éppen július elején. Ezt követően augusztusban legfeljebb egy kisebb lendület jöhet, bár ez a nyári leárazások fő időszaka.

Az elmúlt években – mutatta ki a Blokkk.com – 4-5 milliárdig kasszírozhatott a vásárló a nyári leárazásokon. Azt is kiszámolták azonban, hogy az összesített adatokban mennyire látszik a leárazás. Az elmúlt esztendőkben májusban még emelkedtek valamennyire a ruházati árak áprilishoz képest, de júniusban májushoz képest már nem. És júliusban, majd augusztusban az akciós hullámok nyomán csökkent az árszint az előző havi szintekhez képest. Mindez azonban megtört 2018-ban. Tavaly ugyanis az átlagos árszint nem változott az előző hónapokhoz képest.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok