A nagyok nagyobbat nőttek a többieknél

Megérkezett az e-kereskedők toplistája

2021. május 20. A járvány miatt tavaly elmaradt, de idén már közzétették a Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsorát. Az élen a már közös, magyar központú cégcsoportként működő eMAG-Extreme Digital végzett.

A GKI Digital 2015 óta készít nyilvános rangsort a magyar piacon működő legnagyobb online kereskedőkről. Tavaly a pandémia miatt a kutatócég nem adta ki a listát – az idei e-toplista azonban már a járvány hatására megnövekedett internetes értékesítési eredmények alapján készült. A közlemény szerint 2020-ban a tizenöt legnagyobb hazai e-kereskedő együttes forgalma meghaladta a bruttó 380 milliárd forintot, ami a teljes online kiskereskedelmi piac 41 százalékát jelenti, míg a tavaly sikeresen kézbesített rendelések száma megközelíti a 11,5 milliót. 



A 2020-as online forgalmi adatok alapján Magyarország legnagyobb e-kereskedője az eMAG-Extreme Digital lett, második helyre a MediaMarkt online áruháza került, míg a harmadik helyen az Alza.hu végzett. A GKI Digital megjegyzi: a magyar online kiskereskedelmi piac koncentráltságát jelzi, hogy a három legnagyobb hazai e-kereskedő 2020-as online forgalma meghaladja a 200 milliárd forintot, miközben a tíz legnagyobb együttes eredménye bruttó 330 milliárd forint körül, míg a TOP15 mezőnyének forgalma bruttó 380 milliárd forint körül alakult. 
Az élbolyba csak azok a kereskedők kerülhettek be, akik a teljes, aktív – 3,38 millió főt számláló – online vásárlói bázis legalább negyedét magukénak tudhatták, azaz száz online vásárlóból legalább 23-25 vásárolt náluk. A piacvezető eMAG-Extreme Digital páros esetében ez az arány 50 százalék feletti.
A TOP10 forgalmi súlya továbbra is kimagasló, 36 százalék, miközben tavaly az összes belföldi online vásárlás 17 százaléka valósult meg ezeknél kereskedőknél. Az e-toplista első 10 helyezettjének forgalma a piac 2020-as 45 százalékos bővülését is meghaladó mértékben, összességében 54 százalékkal nőt. 

Tavaly az online kiskereskedelmen belül az FMCG, azaz a gyorsan forgó fogyasztási cikkek értékesítése jelentette az egyik leginkább bővülő területet. A szektor – közel kétszeres sebességgel növekedve – bruttó 76,6 milliárd forint forgalmat bonyolított tavaly. A forgalom szerinti lista első 5 helyén két-két hipermarket (Tesco, Auchan) és drogéria lánc (Rossmann, dm) mellett egy új, tisztán online, cseh hátterű kihívó (kifli.hu) is osztozik.

Szerző: Azénpénzem
Címkék:  , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok