A nagyok nagyobbat nőttek a többieknél
A GKI Digital 2015 óta készít nyilvános rangsort a magyar piacon működő legnagyobb online kereskedőkről. Tavaly a pandémia miatt a kutatócég nem adta ki a listát – az idei e-toplista azonban már a járvány hatására megnövekedett internetes értékesítési eredmények alapján készült. A közlemény szerint 2020-ban a tizenöt legnagyobb hazai e-kereskedő együttes forgalma meghaladta a bruttó 380 milliárd forintot, ami a teljes online kiskereskedelmi piac 41 százalékát jelenti, míg a tavaly sikeresen kézbesített rendelések száma megközelíti a 11,5 milliót.

A 2020-as online forgalmi adatok alapján Magyarország legnagyobb e-kereskedője az eMAG-Extreme Digital lett, második helyre a MediaMarkt online áruháza került, míg a harmadik helyen az Alza.hu végzett. A GKI Digital megjegyzi: a magyar online kiskereskedelmi piac koncentráltságát jelzi, hogy a három legnagyobb hazai e-kereskedő 2020-as online forgalma meghaladja a 200 milliárd forintot, miközben a tíz legnagyobb együttes eredménye bruttó 330 milliárd forint körül, míg a TOP15 mezőnyének forgalma bruttó 380 milliárd forint körül alakult.
Tavaly az online kiskereskedelmen belül az FMCG, azaz a gyorsan forgó fogyasztási cikkek értékesítése jelentette az egyik leginkább bővülő területet. A szektor – közel kétszeres sebességgel növekedve – bruttó 76,6 milliárd forint forgalmat bonyolított tavaly. A forgalom szerinti lista első 5 helyén két-két hipermarket (Tesco, Auchan) és drogéria lánc (Rossmann, dm) mellett egy új, tisztán online, cseh hátterű kihívó (kifli.hu) is osztozik.
Szerző: Azénpénzem
Címkék: koronavírus, járvány, kereskedelem, vásárlás, online, webshop, GKI Digital
Megérkezett az e-kereskedők toplistája
2021. május 20. A járvány miatt tavaly elmaradt, de idén már közzétették a Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsorát. Az élen a már közös, magyar központú cégcsoportként működő eMAG-Extreme Digital végzett.A GKI Digital 2015 óta készít nyilvános rangsort a magyar piacon működő legnagyobb online kereskedőkről. Tavaly a pandémia miatt a kutatócég nem adta ki a listát – az idei e-toplista azonban már a járvány hatására megnövekedett internetes értékesítési eredmények alapján készült. A közlemény szerint 2020-ban a tizenöt legnagyobb hazai e-kereskedő együttes forgalma meghaladta a bruttó 380 milliárd forintot, ami a teljes online kiskereskedelmi piac 41 százalékát jelenti, míg a tavaly sikeresen kézbesített rendelések száma megközelíti a 11,5 milliót.
A 2020-as online forgalmi adatok alapján Magyarország legnagyobb e-kereskedője az eMAG-Extreme Digital lett, második helyre a MediaMarkt online áruháza került, míg a harmadik helyen az Alza.hu végzett. A GKI Digital megjegyzi: a magyar online kiskereskedelmi piac koncentráltságát jelzi, hogy a három legnagyobb hazai e-kereskedő 2020-as online forgalma meghaladja a 200 milliárd forintot, miközben a tíz legnagyobb együttes eredménye bruttó 330 milliárd forint körül, míg a TOP15 mezőnyének forgalma bruttó 380 milliárd forint körül alakult.
Az élbolyba csak azok a kereskedők kerülhettek be, akik a teljes, aktív – 3,38 millió főt számláló – online vásárlói bázis legalább negyedét magukénak tudhatták, azaz száz online vásárlóból legalább 23-25 vásárolt náluk. A piacvezető eMAG-Extreme Digital páros esetében ez az arány 50 százalék feletti.
A TOP10 forgalmi súlya továbbra is kimagasló, 36 százalék, miközben tavaly az összes belföldi online vásárlás 17 százaléka valósult meg ezeknél kereskedőknél. Az e-toplista első 10 helyezettjének forgalma a piac 2020-as 45 százalékos bővülését is meghaladó mértékben, összességében 54 százalékkal nőt. Tavaly az online kiskereskedelmen belül az FMCG, azaz a gyorsan forgó fogyasztási cikkek értékesítése jelentette az egyik leginkább bővülő területet. A szektor – közel kétszeres sebességgel növekedve – bruttó 76,6 milliárd forint forgalmat bonyolított tavaly. A forgalom szerinti lista első 5 helyén két-két hipermarket (Tesco, Auchan) és drogéria lánc (Rossmann, dm) mellett egy új, tisztán online, cseh hátterű kihívó (kifli.hu) is osztozik.
Szerző: Azénpénzem
Címkék: koronavírus, járvány, kereskedelem, vásárlás, online, webshop, GKI Digital
Kapcsolódó anyagok
- 2021.10.19 - Félezerre nő az Easybox csomagautomaták száma
- 2021.06.25 - Nyugtat a Mediamarkt, lesz még mobilklíma és ventilátor
- 2021.06.01 - Újraindítja magát a Tesco
- 2021.05.25 - Optimistábbak a cégek, szinte mindenki árat emelne
- 2021.05.13 - Óriási változás előtt a játékipar
- 2021.05.12 - Milliárdos összeget ad vissza vevőinek az eMAG
- 2021.05.11 - Harc a vírus vámszedői ellen
- 2021.05.06 - Még nem szoktak vissza a vevők a boltokba
- 2021.04.27 - Járvány: minden hetedik boltban akadt gond
További kapcsolódó anyagok