Megkárosította ügyfeleit a takarék, de csak a jegybanknak kell fizetnie

2019. október 16. Jogosulatlanul számított fel díjat a Dél Takarék a keretszerződések megszüntetésekor – állapította meg (többek között) a jegybank. Ezért kiróttak hétmillió forintos bírságot, de visszafizetési kötelezettséget nem állapítottak meg.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) hétmillió forintra bírságolta a Dél Takarék Szövetkezetet. A hitelintézet az erről kiadott közlemény szerint több jogszabályt is megsértett, köztük a keretszerződés módosítására és megszüntetésére, a fizetési műveletek helyesbítésére, a felelősségi és kárviselési szabályokra, a munkanap kezdő és záró időpontjának meghirdetésére, a fizetési megbízások részteljesítésére, a kedvezményezett ügyfelek fizetési számláján történő haladéktalan jóváírására és az ennek során alkalmazandó értéknapra, a számlaváltás során alkalmazandó határidőre, továbbá a számlaváltási megbízásban megjelölt fizetési számla megszüntetésére vonatkozó rendelkezéseket.
A Dél Takarék tíz másik társával együtt november 1-jétől már nem létezik majd külön piaci szereplőként. Beolvad ugyanis a Takarékbankba (az ügyfeleket érintő változásokat itt szedtük csokorba).
A jogszabálysértő állapot több esetben huzamosan, a szerződési feltételeit rögzítő dokumentumokba, informatikai rendszerébe, illetve belső eljárásrendjébe építve állt fenn, és a fogyasztónak és mikrovállalkozásnak minősülő ügyfelek széles körét érintette. A takarékszövetkezet – állapította meg a felügyeleti hatóság – kárt okozott az ügyfeleinek azzal, hogy díjat számított fel a keretszerződések felmondásakor, megszüntetésekor. A jegybanki határozat arról viszont nem szól, hogy a takaréknak vissza kellene fizetnie a jogtalanul felszámított díjakat.

Szerző: Az Én Pénzem