Megtéveszthette ügyfeleit a Fizetési Pont

2021. május 20. FRISSÍTETT A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a bankkártya-elfogadó terminálokat telepítő Fizetési Pont Kft. ellen. A hatóság szerint a cég valószínűleg az üzletfeleit megtévesztve népszerűsítette szolgáltatásait.

A Fizetési Pont – többek között Facebook és Google hirdetésekben, szórólapokon, valamint lottózóknak és kereskedőknek címzett küldeményeiben – azt sugallta, hogy a bankkártya-elfogadó terminálok számának növeléséhez nyújtott állami támogatás kizárólag az általa telepített POS-terminálok esetén elérhető. A cég emellett kedvezményesnek, akciósnak állította be ajánlata egyes elemeit – így különösen a terminálok telepítéséhez és üzemeltetéséhez kapcsolódó díjakat, valamint a kereskedői jutalék mértékét. 

A GVH eljárást indított a céggel szemben, mert úgy látja, az állítások aligha állják meg a helyüket. A versenyhatóság szerint a Fizetési Pont valószínűleg az üzletfeleit megtévesztve népszerűsítette szolgáltatásait. 
Cikkünk megjelenése után a Fizetési Pont jelezte, a versenyhatósággal minden tekintetben együttműködik. A társaság meggyőződése: a vizsgálat végeredménye bizonyítja majd, hogy minden jelenlegi és potenciális ügyféllel szemben tisztességesen és jogszerűen jár el, illetve hitelesen tájékoztatja őket. 
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása – hangsúlyozta a GVH az erről kiadott közleményben –nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

Szerző: Azénpénzem
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok