Megtévesztő volt az eMAG feketepénteki akciója?

2019. január 10. Az Alza után az eMAG ellen is felügyeleti eljárást indított Black Friday akciója miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A hatóság feltételezi, hogy a kedvező áron kínált cuccok túl hamar fogyhattak el.

A GVH korábban több alkalommal szabott ki versenyfelügyeleti bírságot a fogyasztókat megtévesztő „Black Friday”, illetve adventi hétvégi akciók miatt. Az Alza.hu ellen tavaly azért indítottak eljárást, mert a vállalkozás akciója népszerűsítésére alkalmazott képi és szöveges üzenetei azt a benyomást kelthették a fogyasztókban, hogy kiemelkedő mértékű, akár 80 százalékos kedvezményre tehetnek szert a Black Friday idején történő vásárlással, miközben ez egyáltalán nem volt így.

A versenyhatóság most kiadott közleménye szerint az eMAG webáruház valószínűleg nem megfelelően alakította ki és ellenőrizte 2018. novemberi Black Friday akciója feltételeit, árazását, illetve kedvezményrendszerét. A hatóság feltételezi továbbá, hogy a cég tévesen mérte fel a szükséges készletmennyiséget a várható érdeklődés nagyságához képest.

A cég egyébként maga szolgáltatott adatokat ahhoz, hogy a versenyhatóság a nagyságrendeket meg tudja ítélni. Az áruház saját becslése szerint ugyanis az eMAG weboldala a Black Friday napján 2,7 millió egyedi látogatóval rendelkezett, a rendelések összértéke pedig 6,8 milliárd forintot tett ki. Ennek alapján állapította meg a GVH, hogy a fogyasztói döntéshozatal feltételezett torzítása így olyan széles körben valósulhatott meg, amely hatással lehetett a versenyfolyamatokra is.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok