Megugrott a magyarok külföldi vásárlása

2016. szeptember 4. Még a webshopokban mért növekedésnél is jobban nő a határon túli bevasárlóturizmus – mutatta ki a Blokkk.com. A legkedveltebb célpont Ausztria.

Közel 50 százalékkal költöttek többet az idei első félévben a magyar háztartások külföldön az egy évvel korábbinál – állapította meg a Blokkk.com kereskedelmi szakportál. Mint hangsúlyozták: ez a gyorsaság lepipálja a webes vásárlások bővülésének ütemét is. A hivatalos statisztika szerint az internetes üzletekben 2016. első félévében  131 milliárd forint értékű volt a költekezés (a KSH által mért forgalomban például a pizza vagy mozijegy megvásárlása nincs benne), aminek értéke ugyan nagyobb a bevásárló turizmusban elköltött 50 milliárd forintos összegnél, de bővülési üteme „csak" 30 százalékot tett ki.

Tavaly összesen 73 milliárd forintot költöttek a magyarok a külföldi boltokban vásárlási portyázásaik során. Az eddigi növekedési ütem mellett a portál szerint feltételezhető, hogy éves szinten túllépheti a 100 milliárd forintos határt a külhoni vásárlás értéke.

A határokon túlra kiruccanó magyar bevásárlók legnagyobb pénztárca-nyitogatója a kinti költekezés közel 40 százalékos részarányával Ausztria, ahol azért többnyire vaskosabbak az árcédulák. Szlovákiában is sok pénz folyik el, de ennek összege már csak harmada az osztrákoknál elköltöttnek. A szomszédokon túl Németország az egyetlen viszonylat, ahova még mennek bevásárolni magyarok, más távolabbi országba már nem. Feltehetően a használt személygépkocsi az egyetlen, aminek beszerzéséért messzebbre érdemes menni, de hát ennek is kialakult a saját üzletága, bár a kilométeróra üzletszerű tekergetése itt is, ott is nagy kockázatot jelent.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , ,

Kapcsolódó anyagok