Mi fogyott jól a karantén idején? Hát a pizza!

2020. augusztus 19. A márciusi, koronavírus miatti kijárási korlátozások idején 45 százalékkal több pizza fogyott, mint az előző év azonos hónapjában – mutatta ki a Nielsen. A piackutató szerint egy év alatt a magyarok 20 millió mélyhűtött pizzát vettek 11 milliárd forintért.

Az olasz nemzeti étel fagyasztott változatának forgalmában kétszámjegyű, 24 százalékos emelkedést regisztrált a Nielsen 2019 júliusa és 2020 júniusa között az előző év azonos időszakához képest. Mint kimutatták, egy év alatt pizzából közel 20 millió darab kel el 11 milliárd forint értékben. A márciusi, koronavírus miatti kijárási korlátozások még erőteljesebb kiugrást hoztak: 45 százalékkal ugrott meg a forgalom értéke az előző év márciusi hónapjához képest, a járványkamra feltöltésének részeként – mondta Rausch Tamás, a Nielsen piackutató ügyfélkapcsolati igazgatója.

A piackutató szerint pizzáért leginkább diszkontba vagy hiper- és szupermarketbe ugrunk le: forgalom értékének hatvan százaléka itt realizálódik, és 100-ból mintegy hetven terméket itt helyezünk a kosárba. A gyártói márkák mellett jól teljesítenek a sajátmárkák is: 50-50 százalékban oszlik meg részesedésük értéke.

Az ízslágerlista élén a szalámis végzett, ezt követi a sonkás, míg a harmadik helyre a négysajtos mélyhűtött pizza került. A nagy klasszikus, a Margarita az ötödik helyre kéredzkedett fel. Az eladott pizzák mintegy fele 300-349 grammos, de a nagyobb, 350-399 grammos verziót sem vetjük meg: az eladások mennyiségének 30 százaléka ilyen. Budapesten és környékén realizálódik a forgalom értékének 44 százaléka.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok