Minden harmadik webshop kamuakciózik
2019. február 28. Az online kereskedelmi honlapok mintegy 60 százalékánál találtak szabálytalanságokat egy összeurópai fogyasztóvédelmi vizsgálat során. Több mint 31 százalék azoknak a webshopoknak az aránya, ahol gyanítható, hogy az akciós ajánlatok nem valódiak.Összesen 560 árut és szolgáltatást – például ruházatot és lábbelit, szoftvert, szórakoztató rendezvényekre szóló jegyeket – kínáló e-kereskedelmi honlap vizsgálata során a weboldalak mintegy 60 százalékánál derült fény az uniós fogyasztóvédelmi szabályok be nem tartására. Az átfogó, egyidejű vizsgálatot az Európai Bizottság koordinálásával 26 országban tartották az Unió, illetve Norvégia és Izland nemzeti hatóságait is összefogó Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózat (CPC) tagjai, köztük a magyar Gazdasági Versenyhivatal.
Az online személytelensége megnehezíti a vitás esetek rendezését. A honlapok csaknem 30 százalékán nem találták megfelelőnek a tájékoztatást a fogyasztók elállási jogáról. Az Európai Bizottság online vitarendezési platformja oldalára vezető, könnyen elérhető linket, 59 százalékukon nem tüntették fel, noha ez kötelező lenne.
Az összeurópai ellenőrzés eredménye igencsak körültekintésre intheti azokat, akik az egyre népszerűbb internetes vásárlási lehetőségekkel élnek. Érdemes óvatosnak lenni az akciókkal: a vizsgálat megállapítása szerint az árengedményeket kínáló honlapok több mint 31 százaléka, tehát majdnem minden harmadik, esetében gyanítható, hogy az akciós ajánlatok nem valódiak, vagy nem egyértelmű a kedvezményes ár kiszámításának módja.Fokozottan kell figyelni a fizetési feltételekre: kimutatták, hogy a fizetéskor összesített végső ár 211 weboldalon magasabb volt, mint az eredetileg kínált ár. Emellett az oldalak 39 százalékán nem nyújtottak megfelelő tájékoztatást a kézbesítésről, a fizetési módokról, a foglalási díjakhoz vagy egyéb tényezőkhöz kapcsolódó, elkerülhetetlen többletköltségekről.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: online, internet, webshop, akció, ellenőrzés, Európai Bizottság, GVH
Kapcsolódó anyagok
- 2019.11.07 - Ennyit költenek az internetezők karácsonyra
- 2019.09.11 - Elhalasztotta az MNB az online kártyás fizetések szigorítását
- 2019.09.10 - Egymásnak adnak tanácsot a vásárlók
- 2019.07.15 - Bőrkímélő a szoli? Aligha!
- 2019.07.09 - Hasfájós a baba? Ne ugorjon be ennek a reklámnak!
- 2019.06.21 - Már 10 millió internet előfizetés van
- 2019.06.14 - PayPal árfolyamok: lépett a GVH
- 2019.06.04 - Több mint 400 milliárdért vásároltunk külföldről
- 2019.05.20 - Gardenát vett? Vehetett volna olcsóbban is!
- 2019.05.17 - Rájár a rúd az ingatlanközvetítő portálokra
- 2019.05.06 - GVH: becsapta a hirdetőket az ingatlan.com
- 2019.04.04 - A Telekom és Kasza Tibor megúszta, de nem lesz mindig így
- 2019.04.01 - Füllentett iPhone reklámjaiban a Telekom
- 2019.01.10 - Megtévesztő volt az eMAG feketepénteki akciója?
- 2018.11.21 - Az akciós tébolyban is légy észnél!
- 2018.11.07 - Átverés lehetett a Black Friday akció
- 2018.08.15 - Online kereskedelem: a multik fognak uralkodni
- 2018.05.31 - Eltűnt a netről kedvenc szolgáltatód? Nem véletlenül
- 2018.05.31 - Drágul az online rendelt áruk kézbesítése
További kapcsolódó anyagok