Néhány bank csak plusz díj felszámításával kényeztet

Mit szeretnek a tehetősebbek?

2014. december 11. A bankok a jobb anyagi helyzetben levő ügyfeleiknek kedvezményes vagy akár díjmentes számlát, szélesebb befektetési palettát és kedvezményes hiteleket is kínálnak. A tapasztalatok szerint azonban ez az ügyfélkör a legfontosabbnak a tanácsadást, a saját személyi bankárt tartja.

Kiemelt figyelemre és kiszolgálásra számíthatnak a tehetősebb, prémium ügyfelek a bankjuknál. Ugyanakkor nagyon sokan nem tudják, hogy erre jogosultak lennének – írtuk meg korábban. Pedig érdemes erre odafigyelni, hiszen több hitelintézet is külön díj felszámítása nélkül biztosítja a „kényeztetést”. Így jár el például a Budapest Bank (BB). A tehetősebbeknek kínált szolgáltatásokért azonban a többség magasabb díjat kér. Persze a különböző kedvezmények révén ilyen esetben is lehet jól járni. A prémium kategóriába soroláshoz bankonként különböző „küszöböket” határoznak. (A cikk a Prémium rovat része.)

Mint a mellékelt táblázatból látszik, a legvisszafogottabbak az elvárások a BB-nél. A bank már a havonta nettó 250 ezer forintnál többet keresőknek is biztosítja a Prémium számlacsomagot, amelynek nincs havi díja, és a közüzemi számlák fizetése is ingyenes. Különleges kártya, személyes kapcsolattartó, elsőbbségi ügyintézés is dukál (utóbbiakat a táblázatunkban szereplő bankok is kivétel nélkül ajánlják), de kedvezményesen vehetők igénybe különböző hitel- vagy megtakarítási termékek is.

 A prémium banki ügyfelek rendszeresen kaphatnak gazdasági elemzéseket, részt vehetnek befektetési konzultációkon. Ezt (ami része például a BB, a CIB, vagy a K&H palettájának) nem mindenütt biztosítják a szolgáltatás keretében.


Mindenki ugyanazt tartja a legfontosabbnak


Arra a kérdésünkre, hogy mennyire lehet tipizálni a prémium státuszú ügyfeleket, Konkoly Miklós, a Budapest Alapkezelő vezérigazgatója elmondta: erre korai lenne válaszolni, hiszen ehhez sok évet kell eltöltenie egymással az ügyfélnek és a tanácsadónak.  Az azonban már látszik, hogy a legfontosabbnak azt tartják az ügyfelek, hogy érthető és átlátható termékekkel segítsék őket, de ezekhez még magas színvonalú tanácsadást is biztosítsanak. Tapasztalataik szerint a legfontosabb a személyes ügyintéző, aki segíti az ügyfeleket a pénzügyi döntések meghozatalában.

A portálunknak válaszoló bankok kivétel nélkül a személyes tanácsadóval való bizalmi kapcsolat jelentőségét hangsúlyozták. Az egyik hitelintézetnél arról beszéltek, hogy az átlagosnál magasabb jövedelmű és vagyonú ügyfeleknek fontos, hogy a fiók felkeresése nélkül személyi bankárukkal elsősorban telefonon intézhetik ügyeiket. Így időt spórolhatnak.
Azonban hozzátették azt is, hogy ezek az ügyfelek is igényt tartanak arra, hogy időnként személyesen is találkozzanak, és intim környezetben konzultáljanak pénzügyeikről. Mindez összevág azzal is, hogy több nemzetközi felmérés is azt mutatta: hiába terjednek igen dinamikusan az elektronikus szolgáltatások, a bankfiókok iránti igény (nyilvánvalóan a személyes kapcsolat fontossága miatt) nem igazán csökken.


Prémium banki besorolás

BankHavi jövedelem (ezer Ft)Megtakarítás (millió Ft)Megjegyzés
Budapest2505Egyetlen feltétel teljesítés is elég
CIB4509Egyetlen feltétel teljesítés is elég
Erste30010Egyetlen feltétel teljesítés is elég
FHB75020Egyetlen feltétel teljesítés is elég, ami lehet 50 millió Ft feletti hitel is
K&H3005100 millió forintos megtakarítás a felső határ
OTP3505Szükséges a Prémium Plusz számlacsomag, 35 év alattiaknál az elvárt jövedelem 200 ezer, a megtakarítás kétmillió forint ugyanúgy vagylagosan
Raiffeisen2808Egyetlen feltétel teljesítés is elég, ami lehet 18 millió Ft feletti hitel is
UniCredit4005Egyetlen feltétel teljesítés is elég



Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok