A telekomosoknak még csak most indul a csörte

Mobilos díjemelés: itt az újabb fejlemény!

2015. július 1. Már letelt a július elsejei drágulás visszautasítására a Telenor által adott határidő, de a hatóság közzétette: az ügyfélszolgálatok leterheltsége esetén postai úton is lehet nyilatkozni. Ezután a mobilcég úgy döntött, meghosszabbítja a határidőt. A Telekomosok csörtéje még csak most jön. Ők ma kezdik meg az értesítők kiküldését.

Az ügyfélszolgálatok leterheltsége esetén postai úton is nyilatkozhatnak azok az ügyfelek, akik nem kívánják elfogadni a Telekom, illetve a Telenor által július 1-jétől tervezett kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatot – tette közzé a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). Közleményükből egyébként (ez itt olvasható) az nem következik, hogy az „ügyfélszolgálatok leterheltsége” a díjemelés visszautasításának határidején is változtatna. Mint írják: ha az ügyfél a módosítást nem kívánja elfogadni, akkor azt célszerű a szolgáltató tájékoztatásában szereplő módon és határidőig jeleznie szolgáltatójánál, annak ügyfélszolgálatánál.

Úgy tűnik azonban, hogy remény a Telenor azon előfizetői számára (a kártyások helyzetéről lásd később) is van, akik nem tudtak a céggel kapcsolatba lépni tegnap éjfélig. A mobilszolgáltatótól ugyanis az Origo azt tudta meg, hogy a határidőt önként meghosszabbítják. Erről ma tesznek közzé tájékoztatást. Mint fogalmaztak: "A Telenort váratlanul érte a hatalmas érdeklődés a július elsejei tarifaváltozással kapcsolatosan, a szokásos napi forgalom többszöröse jelentkezett ügyfélkapcsolati csatornáinkon." (Beigazolódni látjuk, amit korábban írtunk, hogy a magyar ügyfelek nemtörődömségére alapozhattak.)

A Telekom még csak ma kezdi meg a hatósági szerződésben vállalt újabb értesítések kiküldését (a Telenor a hatóság szerint már június 24-étől megkezdte), így ott már valószínűleg flottabbul mennek majd a dolgok. Ha mégsem lenne így, az előfizetők számára akkor is jó hír, hogy a díjemelést postán is visszautasíthatják.

Mi a helyzet a feltöltőkártyásokkal?


Egyáltalán nem ilyen jó a kártyások helyzete. Az NMHH ugyanis hangsúlyozta, hogy a jogszabályok szerint minden egyenlegfeltöltés új szerződés megkötésének minősül, bár az előfizető megtartja a régi számát, és továbbviszi a meglévő pozitív egyenlegét. Így ha az egyenleg feltöltése július 1-je után történik, akkor már az emelt tarifa az érvényes. A hatóság rögzítette: a régi szerződéssel kapcsolatos módosításról szóló nyilatkozat addig tehető meg, amíg az előfizető a megváltozott feltételek ismeretében nem kezdi meg a szolgáltatás további igénybevételét – például hívást indít –, de legkésőbb az értesítésben megjelölt időpontig.

A Telenor kártyásai tehát csak abban bízhatnak, hogy a határidő hosszabbítása rájuk is vonatkozik, egyébként még a feltöltött összegből is kevesebbet telefonálhatnak. Az mindenestre biztos, hogy mindkét mobilcég kártyásai csak átmenetileg ússzák meg a tarifaemelést.

Ha ezt hasznosnak találta, lájkolja és kövesse az azénpénzem facebook oldalát!

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok