Mutatjuk a legjobb biztosítókat

2016. szeptember 20. Idén két kategóriában az Uniqa, egy-egy kategóriában az Allianz és a Generali nyerte a legszínvonalasabb szolgáltatásért járó díjat. A biztosítókat a független alkuszok rangsorolták. Dobogós még az Aegon és a Signal is.

Hétfőn csaknem nyolcszáz résztvevő jelenlétében megnyílt a Biztosításszakmai Konferencia és Kiállítás, amely hosszú évek óta a biztosítási szakma egyik csúcseseményének számít. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) által szervezett kétnapos rendezvény hétfői gálaestjén átadták az elmúlt évben legszínvonalasabb szolgáltatást nyújtó biztosítóknak járó, immár jelentős hagyománnyal rendelkező díjakat is.

A kétnapos konferencia egyik vezető témája az EU biztosításközvetítői és értékesítési direktívája volt, amit 2018 februárjáig kell átültetni a hazai jogrendbe. Pandurics Anett, a Mabisz elnöke szerint a hazai piac sok szempontból az európai gyakorlat előtt jár, nincs szükség egyetlen területen sem a meglévő minimumszabályozásnál szigorúbb követelmények bevezetésére. Példaképpen a teljes költségmutató (TKM) 2010 óta jól működő rendszerét említette.

A Big Data és a digitalizált eszközök alkalmazási lehetőségeit a biztosítók egyelőre igen korlátozottan adaptálják működésük során. Mint Kisbenedek Péter, az Allianz vezérigazgatója elmondta, a fintech cégekkel a verseny hosszabb távon csakis a digitalizáció növelésével tartható. A szabályozási korlátok csakis időleges védelmet nyújthatnak az innovatív versenytársak ellen – utalt az Uber közelmúltbeli hazai történetére is.

Nagy Koppány, az MNB igazgatója az etikus életbiztosítási koncepció alkalmazásáról beszélt, amit jövő év elejétől kér számon a Magyar Nemzeti Bank a piac szereplőin. Hangsúlyozta: a koncepció keretében kijelölt TKM-limitek hatására a hazai életbiztosítási termékpaletta legalább kétharmada az eddiginél kedvezőbb költségstruktúrával újul meg. Az eszközalapok kijelölése során a biztosítóknak a biztosítás hátralévő tartamához és az ügyfél életkorához igazodó befektetési struktúrát kell kialakítaniuk, miközben cél a devizakockázat csökkentése is, a hazai eszközök kínálatának növelésével. Az MNB igazgatója szerint az előírások nem csupán az ügyfelek, hanem a biztosítók érdekeit is szolgálják, hiszen bizalmi alapon, hosszú távon fenntartható stabil állományuk alakul ki. A megmaradási idő növekedése pedig a profitabilitásra is kedvező hatással lesz.

Az idei díjazott biztosítók


A független biztosítási alkuszok 2004. óta minden szeptemberben díjazzák azokat a biztosítókat, amelyek az elmúlt év során a legszínvonalasabb szolgáltatást nyújtották. A szakmai berkekben régóta nagy elismerésnek számító Szolgáltatásminőségi Verseny díjait idén is négy kategóriában osztották ki. 2016-ben az alábbi biztosítók bizonyultak a legjobbnak:
  • a lakossági vagyonbiztosítások és a személybiztosítások kategóriában az Uniqa Biztosító,
  • a vállalati vagyonbiztosítás kategóriában az Allianz Hungária Biztosító, míg
  • a gépjármű-biztosítási kategóriában a Generali Biztosító
kapta az alkuszszövetség első díját. A legjobb biztosítók között fentieken kívül dobogós helyeken szerepelt még az Aegon és a Signal Biztosító.

FBAMSZ Szolgáltatásminőségi versenyének díjazottjai - 2016

 
Lakossági vagyonbiztosításVállalati vagyonbiztosítás
1. Uniqa1. Allianz
2. Generali2. Aegon
3. Allianz3. Generali
SzemélybiztosításGépjármű-biztosítás
1. Uniqa1. Generali
2. Aegon2. Signal
3. Allianz3. Allianz



Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ)

A szövetség 1991-ben 13 alkuszcég elhatározásából jött létre, jelenleg közel 90 teljes jogú, illetve pártoló taggal rendelkezik. E tagok a teljes alkuszi piac teljesítményének mintegy 60 százalékát biztosítják. Az általuk közvetített és kezelt állomány alapján ma a szervezet az ország második legnagyobb biztosítótársasága lehetne. 

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok