Támogatott tartalom
2024. március 6.
A magyar háztartások legfőbb vagyontárgya az otthonuk, éppen ezért nagyon fontos, hogy megfelelő biztosítással rendelkezzenek. A márciusi lakásbiztosítási kampány jó alkalom arra, hogy áttekintsük a szerződésünket. Nagy a különbség a lakásbiztosítások között, ezért nem érdemes csak az ár alapján dönteni. Az Allianz felmérése szerint a jó ár-érték arány mellett a gyors és hatékony ügyintézés és az átfogó védelem a legfontosabb szempont az ügyfeleknek, ezekben a biztosító jól teljesít.
Jelentős különbségek vannak a piacon elérhető lakásbiztosítások között, éppen ezért nem mindegy, hogy milyen szerződéssel rendelkezünk. Az Allianz Biztosító arra hívja fel a figyelmet, alaposan gondoljuk át, mire van szükségünk jelenlegi élethelyzetünkben, és annak milyen konstrukció és biztosító felel meg leginkább.
A tűzesetek pedig, bár nem tartoznak a leggyakrabban előforduló kártípusok közé – hiszen az összes bejelentett kár 1 százalékát sem teszik ki darabszám tekintetében –, a kárkifizetéseket nézve viszont 13 százalék az arányuk, az átlagos térítési összeg pedig több mint egymillió forintra rúg.
Éppen ezért az Allianz valamennyi lakásbiztosítási csomagja automatikusan tartalmazza a Magyarországon leggyakrabban előforduló káreseteket, így erre nem kell külön figyelmet fordítani.
Az élethelyzetünk is meghatározza, mire van szükségünk. Ma már egyre gyakrabban előfordul, hogy home office-ban is dolgozunk, emiatt pedig azt szeretnénk, ha a munkához használt céges eszközeink (pl. laptop, mobil) is biztosítva lennének. Ezeket is biztosíthatjuk a lakásbiztosítási szerződésünkben, mint felelős őrzés címen nálunk lévő tárgyak.
A biztosító felmérése szerint a különböző asszisztencia szolgáltatások közül otthoni vészhelyzet, vagy műszaki cikk meghibásodása estén a mesterember helyszínre küldését értékeljük legtöbbre (23,8 százalék), ezt követi a jogi segítségnyújtás (19,2 százalék), illetve a műszaki tanácsadás (8,6 százalék).
Nem mindegy a kárrendezés folyamata sem: olyan biztosítást érdemes választani, ahol gyors és gördülékeny a kárrendezés, vannak online megoldások, amelyek segítik a gyorsaságot. Otthonról is bejelenthetők a kárügyek, elektronikusan beküldhetők a kárrendezéshez szükséges iratok, vagy pótolhatók a már bejelentett kárhoz. Az Allianz online kárstátusz-követőjével az ügyfél folyamatosan nyomon tudja követni kárügyeit, hogy éppen hol tart a folyamat.
Az ügyfél-visszajelzések alapján azok, akiknek már volt aktív kárrendezési tapasztalata az Allianz biztosítóval, magasabbra értékelik a biztosító kárrendezési folyamatait, mint azok, akikkel még nem történt káresemény.
A felmérés egyik legfontosabb visszacsatolása számunkra, hogy az ügyfeleink többsége bennünk bízik meg a leginkább a piacon (54,7 százalék), elégedett a jelenlegi díjszabásunk ár-érték arányával (39,4 százalék), ezért akkor sem váltana biztosító társaságot, ha egyébként a jelenlegi otthonbiztosítása paraméterein változtatni szeretne (52,6 százalék). Emellett sokan a kárrendezési folyamataink gördülékenysége, illetve az ügyfélszolgálatunkkal kapcsolatos pozitív tapasztalataik miatt is ragaszkodnak hozzánk – mondta Tollmayer György, az Allianz Hungária lakossági vagyon termék- és portfólió menedzsment osztályának vezetője.
Szerző: Azénpénzem
Címkék: Allianz, lakásbiztosítás, kampány, ingatlan, ingóság, assistance, alulbiztosított
Nagy a különbség a lakásbiztosítások között
Jelentős különbségek vannak a piacon elérhető lakásbiztosítások között, éppen ezért nem mindegy, hogy milyen szerződéssel rendelkezünk. Az Allianz Biztosító arra hívja fel a figyelmet, alaposan gondoljuk át, mire van szükségünk jelenlegi élethelyzetünkben, és annak milyen konstrukció és biztosító felel meg leginkább.
Egyre több a viharkár
A biztosító felmérése szerint az otthonunkat érő lehetséges káresemények közül a víz- (78,3 százalék), a tűz- (67,6 százalék), és a természeti károktól (62,9 százalék) tartunk a leginkább. A félelmeink jogosak, hiszen az egyre szélsőségesebb időjárási körülmények miatt az összes viharos időjárással összefüggésbe hozható károk száma és kifizetése tavaly már megelőzte a korábbi listavezető csőtörésekét. Ennek következtében a magyarok jelentős része egyre jobban tart az elemi károktól, ami miatt felértékelődött az ingatlanok és a bennük található vagyontárgyak biztosításának fontossága.A tűzesetek pedig, bár nem tartoznak a leggyakrabban előforduló kártípusok közé – hiszen az összes bejelentett kár 1 százalékát sem teszik ki darabszám tekintetében –, a kárkifizetéseket nézve viszont 13 százalék az arányuk, az átlagos térítési összeg pedig több mint egymillió forintra rúg.
Éppen ezért az Allianz valamennyi lakásbiztosítási csomagja automatikusan tartalmazza a Magyarországon leggyakrabban előforduló káreseteket, így erre nem kell külön figyelmet fordítani.
Mit vegyünk számba?
Amikor ingatlanunkat biztosítjuk, figyeljünk arra, hogy mekkora értéket veszünk alapul a számításnál. Kár esetén ugyanis ez lesz a kártérítés felső határa. A biztosítás megkötésekor figyelembe kell venni az otthonunk modernizálását szolgáló olyan vagyontárgyakat is, mint a megújuló energiarendszerek, a biztonsági rendszerek, vagy akár a szauna, jakuzzi.Az élethelyzetünk is meghatározza, mire van szükségünk. Ma már egyre gyakrabban előfordul, hogy home office-ban is dolgozunk, emiatt pedig azt szeretnénk, ha a munkához használt céges eszközeink (pl. laptop, mobil) is biztosítva lennének. Ezeket is biztosíthatjuk a lakásbiztosítási szerződésünkben, mint felelős őrzés címen nálunk lévő tárgyak.
Fontos az assistance szolgáltatás
A különböző assistance szolgáltatások (például mesteremberek szervezése vészhelyzet esetén) nagy segítséget jelenthetnek baj esetén, de a biztosítók kínálata eltér abban, hogy milyen összeghatárig nyújtják ezt a szolgáltatást. Az Allianz valamennyi lakásbiztosítási csomagja tartalmazza ezt, ráadásul kimagasló értékben, évi 4 alkalommal, alkalmanként 150 ezer forintig, évi összesen 600 ezer forintig nyújt gyors segítséget az azonnali megoldást igénylő vészhelyzetekben. Például, ha a tetőt leviszi a vihar, ázik a lakás vagy nincs fűtés télvíz idején.A biztosító felmérése szerint a különböző asszisztencia szolgáltatások közül otthoni vészhelyzet, vagy műszaki cikk meghibásodása estén a mesterember helyszínre küldését értékeljük legtöbbre (23,8 százalék), ezt követi a jogi segítségnyújtás (19,2 százalék), illetve a műszaki tanácsadás (8,6 százalék).
Ha megtörténik a baj...
A lakásbiztosításoknál az a legfontosabb, hogy ha megtörténik a baj, a biztosító megfelelően helytálljon és segítséget nyújtson. Éppen ezért nem mindegy, milyen a biztosító társaság háttere: egy megbízható, tőkeerős nemzetközi cégnél biztosak lehetünk benne, hogy a legnehezebb körülmények között is helytállnak. Nemzetközi know-how-val rendelkező társaság esetében a mély és szerteágazó szaktudásra is számíthatunk.Nem mindegy a kárrendezés folyamata sem: olyan biztosítást érdemes választani, ahol gyors és gördülékeny a kárrendezés, vannak online megoldások, amelyek segítik a gyorsaságot. Otthonról is bejelenthetők a kárügyek, elektronikusan beküldhetők a kárrendezéshez szükséges iratok, vagy pótolhatók a már bejelentett kárhoz. Az Allianz online kárstátusz-követőjével az ügyfél folyamatosan nyomon tudja követni kárügyeit, hogy éppen hol tart a folyamat.
Az ügyfél-visszajelzések alapján azok, akiknek már volt aktív kárrendezési tapasztalata az Allianz biztosítóval, magasabbra értékelik a biztosító kárrendezési folyamatait, mint azok, akikkel még nem történt káresemény.
A felmérés egyik legfontosabb visszacsatolása számunkra, hogy az ügyfeleink többsége bennünk bízik meg a leginkább a piacon (54,7 százalék), elégedett a jelenlegi díjszabásunk ár-érték arányával (39,4 százalék), ezért akkor sem váltana biztosító társaságot, ha egyébként a jelenlegi otthonbiztosítása paraméterein változtatni szeretne (52,6 százalék). Emellett sokan a kárrendezési folyamataink gördülékenysége, illetve az ügyfélszolgálatunkkal kapcsolatos pozitív tapasztalataik miatt is ragaszkodnak hozzánk – mondta Tollmayer György, az Allianz Hungária lakossági vagyon termék- és portfólió menedzsment osztályának vezetője.
Ne legyünk alulbiztosítottak!
Aki elégedett biztosítójával, és nem akar váltani, annak is érdemes áttekintenie a szerződését. Az elmúlt években megugrottak az ingatlanárak, és az inflációnál is nagyobb mértékben drágultak az építőanyagok költségei. Éppen ezért a biztosítási szerződést ahhoz kell igazítani, hogy mennyibe kerülne az otthon újra felépítése. Egy felújítás, bővítés vagy korszerűsítés is jelentősen növelheti egy ingatlan újjáépítési értékét, és az újonnan beszerzett vagyontárgyak értékével is érdemes számolni.Az Allianz Hungária Zrt. „Hogyan választunk lakásbiztosítást?“ elnevezésű online, nem reprezentatív kérdőíves felmérése 2023. november 8. és november 22. között zajlott 475 válaszadó részvételével.
A cikk megjelenését az Allianz Hungária Zrt. támogatta. Szerző: Azénpénzem
Címkék: Allianz, lakásbiztosítás, kampány, ingatlan, ingóság, assistance, alulbiztosított
Kapcsolódó anyagok
- 2024.09.20 - Megrettentek az emberek az árvíztől, sorra kötnek lakásbiztosítást
- 2024.06.05 - Hatalmas károkkal indult a viharszezon
- 2024.03.20 - Új MNB index a lakásbiztosítási díjak alakulásáról
- 2024.03.13 - Sok a buktató a lakásbiztosítási kampányban
- 2024.02.23 - Mi ez a felhajtás a lakásbiztosítások körül?
- 2024.01.24 - Pusztító viharok okoztak rekord számú kárt tavaly Magyarországon
- 2024.01.17 - A magyarok a természeti katasztrófától félnek, a világ a kibertámadástól retteg
- 2023.12.13 - Nem mindegy, milyen lakásbiztosítást kötünk
- 2023.12.04 - A magyarok közel fele négy éve nem járt orvosi szűrővizsgálaton
- 2023.11.27 - A gyerekek születésekor kötünk életbiztosítást
- 2023.09.27 - Világszerte szegényebbek lettek az emberek
- 2023.04.21 - Az egész világon ketyeg a nyugdíjbomba
- 2023.01.24 - A világ a kiberkockázattól retteg, a magyarok az energiaválságtól
- 2022.10.17 - Így porladnak el a lakossági megtakarítások
További kapcsolódó anyagok