Nagyot ugrottak a hitelkártyás költések

2018. április 21. Az idén az első két hónapban az egy évvel korábbinál 50 százalékkal többet költöttek a legnagyobb magyar bank hitelkártyásai. Ruházati termékek vásárlására a korábbinál kevesebbszer vették elő a plasztikot az ügyfelek.

Nem meglepő módon november és december volt a legerősebb hitelkártyás időszak – állapította meg az OTP az utóbbi félév hitelkártya-használatát áttekintő elemzésében. A karácsonyi szezon közeledtével folyamatosan nőtt a hitelkártyaköltések összege és a tranzakciók száma. A téli hónapokban közel harmadával többet használták és többet költöttek hitelkártyájukkal a legnagyobb magyar bank ügyfelei.

Az előző év azonos időszakához képest 2018 januárjában és februárjában az előző évnél közel 50 százalékkal magasabb költést regisztrált a hitelintézet. A szolgáltatói kifizetések, azaz a rezsiköltések is emelkedtek a januári-februári időszakban, azonban a ruházati termékek megvásárlására kevesebbszer vették elő a hitelkártyájukat a vásárlók.

Az OTP összeállított egy hitelkártya-használati kisokost is (ezt itt nézheti meg) a speciálisan erre a célra létrehozott oldalon. Ez a kezdeményezés a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatát követő kötelezettségvállalás része. A bank az eljárást követően mintegy 11 ezer hitelkártyásnak összesen több mint 19 millió forintot fizetett vissza, és azt is elfogadta, hogy legalább egy hónapig tartó oktatási célú kampányt indít.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , ,

Kapcsolódó anyagok