Nem bántak jól a bajban levőkkel
Fotó: Azénpénzem
Célvizsgálatot tartott az MNB az OTP Faktoringnál. Azt tekintették át, hogy a társaság panaszkezelési szabályzata és gyakorlata megfelel-e a jogszabályi előírásoknak. Aki pedig keres, találhat is (néhány olvasónk a követeléskezelők más szempontú ellenőrzését is szorgalmazná). A jegybank mindenesetre eljárása során megállapította, hogy – többek között – a pénzügyi vállalkozás a vizsgált időszakban közel egy hónapig nem vagy hiányosan rögzítette a telefonos panaszkezelés során történt beszélgetéseket. Emellett elmulasztották közölni az ügyféllel a panasz azonosítására szolgáló adatokat, s több esetben nem vagy csak hiányosan vették fel a jegyzőkönyveket.
További jogszabálysértést követett el az OTP Faktoring Zrt. azzal, hogy a panaszkezelési nyilvántartást hiányosan vezette. Egyes esetekben ugyanis az nem vagy nem megfelelően tartalmazta a panasz rendezésének határidejét, a felelős személy megnevezését, valamint a panasz érkeztetésének időpontját. A nyilvántartási hiányosságok mellett korábbi panaszkezelési szabályzatai sem feleltek meg maradéktalanul az előírásoknak, mivel nem szerepeltetett benne több jogorvoslati lehetőséggel kapcsolatos törvényi előírást, illetve az 5 percen belüli élőhangos bejelentkezésre vonatkozó szabályt sem.
A feltárt hiányosságok miatt az MNB 7,8 millió forint bírságot szabott ki. Mint közleményükben leírták: a bírság összegének meghatározása során a jegybank kiemelten vette figyelembe, hogy a panaszkezeléssel összefüggő előírások elsődleges fogyasztói jogokat fogalmaznak meg, s kizárólag ezek maradéktalan betartásával oldhatók meg hatékonyan és gyorsan az ügyfélproblémák.
A jegybank súlyosbító körülményként értékelte, hogy a feltárt hiányosságok nagyszámú ügyfelet érintettek, a telefonos panaszok rögzítésében jelentkező hiba különösen hosszú időn keresztül állt fenn, s a vizsgált panaszok közel egytizedénél történt késedelmes válaszadás. Enyhítő körülménynek számított ugyanakkor az OTP Faktoring együttműködő magatartása, valamint a hiányosságok azonnali kiküszöbölésére tett intézkedése.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: MNB, bírság, panasz, nemfizető, OTP Faktoring
Kapcsolódó anyagok
- 2018.08.27 - Szabadon adhatják el a bedőlt adósok hiteleit
- 2017.01.27 - Így folyik az egyezkedés a bajba jutott adósokkal
- 2016.09.30 - Romlott a fizetési morál Magyarországon
- 2016.06.20 - Megtévesztette ügyfeleit a K&H Biztosító
- 2016.06.01 - Már készül az újabb adóssegítés
- 2016.05.12 - Tényleg cél volt az adósok lakásának megszerzése
- 2016.05.04 - Büntetés a Porsche Banknak: kész kupleráj a nyilvántartása
- 2016.04.07 - A férfiaknak a tévé, a nőknek a lakáshitel a fontosabb
- 2016.04.04 - 26 bank perelte be az MNB-t
- 2016.03.24 - Gigabírságot szabtak ki a már letiltott brókerekre
- 2016.03.01 - Újabb furcsa banki visszatérítés
- 2016.03.01 - Kérlelhetetlenebbé váltak a bankok
- 2016.02.18 - Sok kgfb-ügyfelet vert át a Groupama
- 2016.02.01 - Megállapították: kiszorítósra játszott a kártyacég
- 2016.01.25 - Beperelte a versenyhatóságot a bankszövetség
- 2015.11.18 - Kiábrándító a devizás panaszmérleg
További kapcsolódó anyagok