Jelentős részesedést szeretne az új üzletágban is

Nem csak életbiztosító lesz az NN

2019. december 9. Elindítja a nem-élet üzletágát a Magyarországon az életbiztosításban 22 éve piacvezető NN Biztosító – jelentette be ma Sztanó Imre elnök-vezérigazgató. Két év leforgása alatt három termékcsaládot vezet be az NN; a hitelfedezeti, a lakás- és az utasbiztosítást. A biztosító jelentős szereplő kíván lenni ezekben a szegmensekben is.

A díjbevétele alapján az életbiztosítási üzletágban mintegy 17 százalékos piaci részesedéssel piacvezető NN Biztosító elindítja nem-élet üzletágát is Magyarországon. Elsőként a hitelfedezeti és jövedelempótló biztosítással jelenik meg 2020 első felében, amelyet elsősorban banki partnereken keresztül fog értékesíteni – jelentette ma be Sztanó Imre, az NN Biztosító elnök-vezérigazgatója.

Nagy durranás lehet a lakásbiztosítás

Ezt követően 2020 második félében startolhat az NN lakásbiztosítási termékcsaládja. Ennek jó apropója az MNB által november 20-án bejelentett Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás  (MFO) jövő évi indulása. A kezdeményezés ugyanis a könnyebben összehasonlítható, magas szolgáltatási színvonalú lakásbiztosítási termékek terjedését hivatott elősegíteni. Az MFO ezzel nagyban megkönnyítheti az ügyfelek tájékozódását és választását. Az NN előzetes felméréséből kiderült, hogy az otthonbiztosítással rendelkezők 39,5 százaléka figyeli folyamatosan a lehetőségeket, 20 százalékuk tervez a közeljövőben lakásbiztosítót váltani, és szívesen fizetnének akár magasabb díjat is, ha számukra valóban releváns elemekkel bővíthetik az alapcsomagjukat.

A tervek szerint pedig 2021-ben indul el az NN utasbiztosítása.

Nagyot akarnak szakítani

Sztanó Imre hangsúlyozta: a nem-élet üzletág elindítása sok millió eurós befektetés az NN részéről, amit több év alacsonyabb osztalékfizetéséből finanszíroznak. (Tehát a nyereség egy részét visszaforgatták – a szerk.) Az új üzletág minden támogatást megkap majd. Az NN az új termékei piacán jelentős részesedésre kíván szert tenni.

Az NN már meglévő kompozit biztosítói licenszét (élet és nem-élet üzletágra egyaránt érvényes) használja majd. A biztosító a kedvező piaci körülmények miatt döntött az üzletág aktivizálása mellett. A tavalyi 7,1 százalékos növekedés után 2019 harmadik negyedévében 11 százalékkal bővült a szektor díjbevétele az előző év azonos időszakához képest. Ezen belül is a nem-életbiztosítási ágazat játszotta a főszerepet, több mint négyszer olyan gyorsan (17,1%) nőtt 2019-ben, mint az életoldal (3,8%).

Az NN Biztosító mindhárom szegmensben jelentős növekedési potenciált lát, így például a jegybanki minősítési rendszer bevezetésétől az eddiginél lényegesen intenzívebb versenyre számít a lakásbiztosítások piacán. Főleg a lakásbiztosítás értékesítésénél nagy szerepet kap majd az 1200 fős saját értékesítési hálózat, és jelentős piaci potenciált jelent a 210 ezer fős életbiztosítási ügyfélkör is. 

Új vezérigazgató jön

A szakember hozzátette: a vadonatúj termékek mellett nagy előnyt jelent majd számukra, hogy már a kezdetektől ügyfélélmény-centrikusan építik fel az új tevékenységhez szükséges rendszereket, nem pedig korábbi struktúrák átalakításával kell optimalizálniuk a működést.

Az nem-élet üzletág elindítását a tervek szerint Michal Hucal, az NN Biztosító leendő vezérigazgatója fogja vezetni: Sztanó Imre az NN Csoport leendő nemzetközi digitalizációs igazgatójaként (Chief Digital Officer) továbbra is támogatni fogja a magyarországi leányvállalat újabb digitális megoldásainak és partnerségeinek kidolgozását.

Szerző: Lovas Judit
Címkék:  , , , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok