Nem érti a Szentkirályi, mit akar a GVH

2024. augusztus 14. A Gazdasági Versenyhivatal már 4 évvel ezelőtt megvizsgálta a Szentkirályi Magyarország Kft. 2019-es kampányát, és akkor azt állapította meg, hogy a versenyfelügyeleti eljárás elindításának feltételei nem állnak fent. A társaság elítéli a zöldre mosást – adta hírül a cég, reagálva a GVH eljárására.

Több vállalkozással szemben is eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal, mivel azt gondolja, hogy nem igaz a PET palackjaikkal kapcsolatos kommunikációjuk, így a valóságosnál környezetbarátabbnak tüntették fel magukat, azaz zöldre mosást, greenwashingot követtek el – írtuk meg a GVH közleményét.

A versenyhivatal szerint a Szentkirályi Magyarország Kft. 2019. november 18-tól a Szentkirályi ásványvizek és ízesített italok címkéin és kereskedelmi kommunikációjában a „Szállj be a körforgásba” körforgásos rendszert hirdeti, amelynek keretében a „Gyűjtsd szelektíven!”, „100%-ban újrahasznosítható”, „Palackból palackot, 50% rePET”, és ehhez hasonló jelentéstartalmú állításokkal és képi megjelenítésével valószínűsíthetően szintén megtévesztette a fogyasztókat az egyes, úgynevezett zöld állításokkal.

A Szentkirályi közleménye szerint ezt a kampányukat a GVH már 2020-ban megvizsgálta és akkor azt állapította meg, hogy a versenyfelügyeleti eljárás elindításának feltételei nem állnak fent. A Szentkirályi Magyarország Kft. nem kapott információt arról, hogy a GVH miért döntött most úgy, hogy mégis elindítja az eljárást az 5 évvel ezelőtti kampány kapcsán, illetve korábbi döntésük ellenére. A Szentkirályi Magyarország Kft. most is maximálisan együttműködik a GVH-val az eljárás során, részére minden fontos és elérhető információt megad.

A vállalat határozottan elítéli a fogyasztók megtévesztését és a “zöldre mosás” vagy greenwashing minden formáját, és elkötelezett az iparág fenntarthatóságának előmozdítása mellett, amelyet gyakorlati törekvéseivel is folyamatosan támogat – írja közleményében a társaság.

Szerző: L.J.
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok