Netes vásárlás: gombamód szaporodnak az átvételi pontok

2016. május 26. Tavaly több mint 22 milliószor vásároltunk terméket online, és ennek közel 30 százalékát személyesen a webáruház saját boltjában vettük át. Éves szinten így is közel 15 millió csomagot szállítottak házhoz vagy fix átvételi pontra a webáruházak. A tervek szerint egyre bővül az átvételi lehetőségek száma a netes vásárlásoknál – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felméréséből.

Egyre többen kérik a házhozszállítást és a fixpontos átvétel lehetőségét az internetes vásárlás során, ezért a webshopok tervei szerint idén tovább bővül az átvételi lehetőségek száma – derül ki a kutatásból. A korábbi évekkel ellentétben 2015-ben már nemcsak volumenében, hanem arányaiban is nőni tudott a hazai online kiskereskedelmet kiszolgáló logisztikai szektor. Csökkent ugyanis a saját bolti személyes átvételek aránya (30 százalékra), nőtt a vidéki vásárlók súlya, miközben egyre bővül a kedvező árú kézbesítési megoldások köre is.

Az egyes kézbesítési módok között a házhoz szállítás aránya 44 százalék, míg a fixpontos átvételek aránya 21 százalékos (kb. 4,6 millió csomag). A fixpontos átvétellel rendelkező webáruházak aránya tavaly 4 százalékponttal 68 százalékra nőtt.  Az online vásárlók egyértelműen nyitottak a köztes átvételi megoldásokra, ugyanis évről-évre egyre több csomagot kérnek átadópontra – legyen az csomagautomata vagy valamilyen üzlet – ahol így saját időbeosztásuknak megfelelően bármikor átvehetik rendelésüket. Ráadásul a vezető csomagpont-hálózatok ma már olyan kiterjedtek, hogy szinte mindenki könnyen találhat a lakóhelyéhez vagy napi útvonalához közel eső pontot.

A vásárlói igényekre reagálva a megkérdezett áruházak fele jelezte, hogy tervezi idén átvételi lehetőségeinek bővítését. A kibővült logisztikai paletta viszont kihívás elé állítja a webáruházakat, hiszen az egyes szolgáltatók eltérő működése és árazási struktúrája miatt nem feltétlenül éri meg a csomagszámok több logisztikai cég közti megosztása. Célszerűbb olyan partnerrel szerződni, aki fixpontos és házhoz szállítási szolgáltatást is kínál, egy kézből.


Élen a GLS, terjeszkedik a Foxpost


A logisztikai szolgáltatók elérhetőségét tekintve a legtöbb webáruház – immár évek óta – a GLS szolgáltatásait (házhoz szállítás + GLS csomagpont) veszi igénybe. Ők mind csomagszám, mind szerződésállomány tekintetében élen járnak a hazai e-kereskedelem logisztikai kiszolgálásában. A GLS mellett ugyancsak komplex megoldást kínál további három, nagy csomagszámmal és szerződésállománnyal rendelkező logisztikai cég is: a Magyar Posta (házhoz szállítás + PostaPontok), a DPD (házhoz szállítás + DPD Pickup csomagpontok) valamint a Sprinter (házhoz szállítás + Pick Pack Pont-hálózat) is.
A nagy logisztikai szereplők árnyékában, ugyanakkor látványos terjeszkedésbe kezdett az alig egy éve, kockázati tőke bevonásával indult Foxpost is. A magyar startup egy év leforgása alatt több mint 200 webáruháznál jelent meg logisztikai partnerként. Ráadásul innovatív csomagautomata-szolgáltatását az e-kereskedők a legjobbra értékelték az átadópont megoldások között.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok