Online kereskedelem: a multik fognak uralkodni
2018. augusztus 15. 2017-ben is az Extreme Digital vezette az e-kereskedők listáját - állapítja meg a GKI Digital. A döntően műszaki termékeket áruló webshopokat azonban hamarosan megelőzhetik a napi fogyasztási cikkek internetes értékesítői, ezt a piacot egyre inkább a tőkeerős multik uralják.Továbbra is az Extreme Digital Magyarország legnagyobb forgalmú e-kereskedője - állapítja meg a GKI Digital legfrissebb jelentése. 2017-ben a top 10 második és harmadik helyezettje szintén változatlan volt, a dobogós helyeket az eMAG és a Media Markt online áruháza foglalta el. Javított teljesítményén a 4. helyezett TESCO online és a tavalyi újonc 220volt, amely 3 helyet javítva lett az 5.
A toplista szereplőinek többsége – állapítja meg a GKI Digital - növekedését a magas kosárértékű műszaki termékekre alapozza. Kínálatuk nagy része azonban többéves életciklussal rendelkező cikkekből áll, ezért a vásárlók gyakoribb visszacsábítására kevesebb eszközt tudnak bevetni. Ezt mutatja, hogy a 10 legnagyobb online kiskereskedő teljesített rendeléseinek száma mindössze 8 százalékkal nőtt 2017-ben.
A napi fogyasztási cikkek internetes értékesítésében viszont még hatalmas kiaknázatlan potenciál van. Ugyan az első tízbe most még csak a Tesco Online fért be, ez a jövőben könnyen változhat. Az ország legnagyobb kiskereskedője ugyanis a saját szektorában egyre erősebb konkurenciával néz szembe. Az online FMCG szegmensen belül régi motorosnak számító G'Roby-t az Auchan Online már működésének első teljes évében megelőzte, és ezzel felért a Tesco mögötti második helyre. Ráadásul a hipermarket láncok mögött a háztartási cikkek és drogériai termékek területén is erősödik a verseny. Ebben a szegmensben a német Rossmann egyre nagyobb szeletet hasít ki az online FMCG tortából, de idén tavasszal ő is közvetlen konkurenciával került szembe, mivel elindult a DM is a saját webáruházával. A jelenlegi trendek tehát azt mutatják, hogy ez a piac egyre inkább a tőkeerős multik játéktere lesz, ami hatással lehet majd az e-toplista mezőnyére is.
2017-ben a tíz legnagyobb webáruház ismét növelni tudta piaci súlyát: forgalmuk 26 százalékos növekedési üteme csaknem 44 százalékkal haladta meg az előző évi átlagos piaci bővülést. Tavaly együttesen mintegy nettó 135 milliárd forint forgalmat realizáltak online értékesítésből. Ezzel 2017-ben már a hazai online kiskereskedelmi forgalom 37 százalékát érték el.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: e-kereskedelem, online, FMCG, GKI Digital
Kapcsolódó anyagok
- 2019.11.07 - Ennyit költenek az internetezők karácsonyra
- 2019.09.10 - Egymásnak adnak tanácsot a vásárlók
- 2019.02.28 - Minden harmadik webshop kamuakciózik
- 2018.12.06 - Rohamra számítanak karácsony előtt a boltokban
- 2018.11.07 - Átverés lehetett a Black Friday akció
- 2018.09.24 - Idei mélypontján a konjunktúraindex
- 2018.06.05 - Sokan fizetnének a hangjukkal, de nem mernek
- 2018.05.31 - Drágul az online rendelt áruk kézbesítése
- 2018.04.18 - Megjelent az Express csomagszállító
- 2017.06.15 - Megjelent a webáruházi toplista
- 2017.05.25 - Befellegzett az ingyenes szállításnak?
- 2016.09.01 - Még többet vásárolunk online
- 2016.05.26 - Netes vásárlás: gombamód szaporodnak az átvételi pontok
További kapcsolódó anyagok