Ostobaság az uniós többsebességes jogsi?

2023. szeptember 22. Kettéosztaná a B kategóriás jogosítványt egy új uniós tervezet, amelyet ha elfogadnának, akkor a jövőben a sima B kategória mellette meg kéne szerezni a B pluszt is, ugyanis csak ez utóbbival lehetne 130-al menni az autópályán, és 1,8 tonna feletti járművet vezetni. A szakemberek értetlenül fogadták az elképelést.

Riadalmat keltett az autósok körében az az uniós tervezet, ami bevezetné a jogosítványoknál a B plusz kategóriát. Csak ez utóbbival lehetne 130-al menni az autópályán, és 1,8 tonna feletti járművet vezetni. Sokan tartanak attól, hogy újra vizsgázni kell. Kapitány Tibor, a Magyar Autóklub vezetéstechnikai trénere az ATV Híradónak hangsúlyozta, biztos abban, hogy egy megszerzett jogot nem lehet elvenni.

Szerinte célszerűbb lenne, ha a kezdő vezetői engedélyhez kapcsolódnának korlátozások. Például egy 17-18 éves járművezető nem vezethetne több száz lóerős autót. Nem súly, hanem teljesítmény szerinti lenne a logikusabb megkötés. 

Pausz Ferenc közlekedésbiztonsági szakértő egyértelműen úgy látja, hogy az elképzelés ebben a formában semmiképpen sem érné el a remélt balesetmegelőzési hatást. A KSH adatai szerint Magyarországon tavaly év végéig 4,1 millió személygépkocsit tartottak nyilván. Évente pedig körülbelül 130 ezer B kategóriás friss jogosítványos sofőr kerül ki az utakra.

Szerző: Azénpénzem
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok