Ostobaság az uniós többsebességes jogsi?
2023. szeptember 22. Kettéosztaná a B kategóriás jogosítványt egy új uniós tervezet, amelyet ha elfogadnának, akkor a jövőben a sima B kategória mellette meg kéne szerezni a B pluszt is, ugyanis csak ez utóbbival lehetne 130-al menni az autópályán, és 1,8 tonna feletti járművet vezetni. A szakemberek értetlenül fogadták az elképelést.Riadalmat keltett az autósok körében az az uniós tervezet, ami bevezetné a jogosítványoknál a B plusz kategóriát. Csak ez utóbbival lehetne 130-al menni az autópályán, és 1,8 tonna feletti járművet vezetni. Sokan tartanak attól, hogy újra vizsgázni kell. Kapitány Tibor, a Magyar Autóklub vezetéstechnikai trénere az ATV Híradónak hangsúlyozta, biztos abban, hogy egy megszerzett jogot nem lehet elvenni.
Szerinte célszerűbb lenne, ha a kezdő vezetői engedélyhez kapcsolódnának korlátozások. Például egy 17-18 éves járművezető nem vezethetne több száz lóerős autót. Nem súly, hanem teljesítmény szerinti lenne a logikusabb megkötés.
Pausz Ferenc közlekedésbiztonsági szakértő egyértelműen úgy látja, hogy az elképzelés ebben a formában semmiképpen sem érné el a remélt balesetmegelőzési hatást. A KSH adatai szerint Magyarországon tavaly év végéig 4,1 millió személygépkocsit tartottak nyilván. Évente pedig körülbelül 130 ezer B kategóriás friss jogosítványos sofőr kerül ki az utakra.
Szerző: Azénpénzem
Címkék: autó, jogosítvány, sebesség, súly, unió, tervezet