Panaszkodtál a bankra? Itt az eredmény
2014. április 1. Tömegévek érkeztek a Magyar Nemzeti Bankhoz (MNB) a panaszok arról, hogy fittyet hánynak ügyfeleik kifogásaira a bankok.Tizenhárom pénzintézetnél indítottak vizsgálatot, három bankra szabtak ki bírságot, a büntetés 83 százaléka a K&H-ra jutott.Három kereskedelmi bankot bírságolt meg az MNB, mert nem megfelelően kezelték ügyfeleik panaszait. A K&H a felügyelet által vizsgált öthónapos időszakban az érkezett 702 panaszból 396 esetben – vagyis a beérkezett panaszok 56,41 százalékában – csak harminc nap után válaszolt az ügyfeleknek, amivel megsértette a határidőre vonatkozó rendelkezést. Ezért 15 millió forint összegű fogyasztóvédelmi bírságot szabtak ki rá, ami az összes büntetés több mint 80 százaléka.
Az AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelep a panaszkezelési szabályzat rendelkezéseit sértette meg, amiért kétmillió forintos fogyasztóvédelmi bírságot kell fizetnie. A Banif Plus Bank Zrt.-t egymillió forintos büntetéssel sújtották, mert nem biztosította, hogy ügyfelei telefonos ügyfélszolgálatán hetente legalább egy alkalommal az általánostól eltérő, hosszabb ideig tehessenek panaszt szóban, telefonon.
A MNB 2013 novemberében tizenhárom pénzügyi szervezettel szemben indított hivatalból fogyasztóvédelmi vizsgálatot, amelyben panaszkezelési gyakorlatukat ellenőrizték. A jegybankhoz, illetve a korábbi pénzügyi felügyeleti hatósághoz jelentős számú, az érintett pénzügyi szervezetek panaszkezelését kifogásoló fogyasztói beadvány érkezett. Az MNB kiemelten vizsgálta a fogyasztók hiteltörlesztési táblázatának, illetve a tételes, írásbeli kimutatásoknak az ügyfél kérelmére történő kiküldését.
Szerző: LG
Címkék: MNB, panasz, panaszkezelés, bírság